וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיוויון בין המינים בשמות רחובות ת"א

16.3.2006 / 8:56

ועדת השמות העירונית אישרה קריאת שמונה רחובות על שם נשים בעיר, שבה 97% מהרחובות נקראים על שם גברים

רק 45 רחובות מתוך 2,000 ב[[תל אביב]] נקראים על שם נשים. שאר הרחובות, 97% מהם, נקראים על שם גברים. בעיריית תל אביב החליטו לשנות את המדיניות ולהפסיק את קיפוח הנשים, ולרחובות חדשים יקראו על שם נשים כדי להגיע למצב שיוויוני יותר.

בעיתון "מעריב" דווח, כי בקרוב יצרפו לשמות רחובות העיר שמונה נשים, ועל פי העירייה, זאת רק ההתחלה. ל[[דבורה הנביאה]], מרים החשמונאית ועוד יצטרפו רחובות על שם נשים שהשפיעו בתחומים רבים במדינה.

המצטרפות: העיתונאית [[חנה זמר]], מייסדת ומנהלת תיכון חדש, טוני הלה. לנה קיכלר זילברמן, סופרת ומצילת ילדי השואה, הפסלת מרים חלפי ונורית קדמן, אם המחול העממי. כמו כן יצטרפו שלוש נשים לבעליהן על שלטי הרחוב: רבקה ושלמה אבולעפיה, דבורה ומנחם אילוז וחזה ומרדכי ויסר. ההחלטה התקבלה בישיבת ועדת השמות העירונית ביום חמישי בשבוע שעבר.

בישיבה אושרו 32 שמות לרחובות נוספים, על שם גברים, אבל גם שמונה שמות של נשים זאת התחלה יפה. יו"ר ועדת השמות העירונית, וחברת המועצה מטעם הגימלאים, עו"ד חביבה אבי גיא, אמרה כי "העיר נוסדה לפני כמעט מאה שנים, ורק 45 נשים מונצחות ברחובותיה. אם בישיבה אחת החלטנו להנציח שמונה נשים בישיבה אחת, זה אומר הרבה".

אבי גיא טוענת, כי נשים רבות לא הונצחו לא בשל אפליה על רקע [[מגדר]]י, אלא משום שאל וועדת השמות לא הגיעו הצעות לקריאת רחובות על שם נשים. לדבריה, אי אפשר לבצע מהפכה ביום אחד, והתושבים צריכים לשלוח אל הוועדה המלצות משלהם. לאחרונה הוגשו יותר הצעות לגבי נשים, ורובם אושרו כי התקבלו נשים ראויות ביותר. "בעיני, לא מדובר בהעדפה מתקנת, כי ההנצחה מגיעה לאותן הנשים, ונשים ראויות להנצחה בדיוק כמו גברים".

השמות שאישרה הוועדה מריכים עוד לעבור אישור במועצת עיריית תל אביב, ורק אז יגיעו אחר כבוד לרחובות העיר. בין השמות הנוספים שאושרו בוועדה: המנצח זיקו גרציאני, אמיל בריג, גיבור ישראל, ח"כ לשעבר, יצחק ארצי (אביו של הזמר שלמה ארצי), עיתונאי מעריב שלמה זק ויהושע רוזין, מר כדורסל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully