וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מזוז: לדחות הדיון בסל התרופות אחרי הבחירות

16.3.2006 / 0:02

היועץ המשפטי לממשלה טען כי החלטות הממשלה עשויות להתקבל משיקולים פוליטיים. יו"ר ההסתדרות הרפואית: נעתור לבג"ץ

היועץ המשפטי לממשלה, [[מני מזוז]], הנחה את יו"ר ועדת סל התרופות שלא להגיש לממשלה את רשימת התרופות לסבסוד עד לאחר הבחירות. לדבריו, החלטות הממשלה בנושא עלולות להתקבל משיקולים פוליטיים. במכתב ששיגר, כתב מזוז כי "אין כורח או דחיפות מיוחדת לקבל החלטה מיידית בעניין. לפיכך הנחתי שלא לקבל החלטות עד לאחר הבחירות.

ועדת סל התרופות היתה אמורה להגיש היום לממשלה את הרשימה של התרופות לסיבסוד, אך לאור הנחיית מזוז הוועדה לא תעשה זאת, אלא עד לאחר הרכבת הממשלה. הוועדה כונסה מאוחר, בגלל שלא היה תקציב מדינה לשנת 2006.

ד"ר יורם בלשר, יו"ר ההסתדרות הרפואית וחבר בוועדת הסל, זעם על ההחלטה ואמר כי בכוונתו לעתור לבג"ץ בנושא עוד הערב. לדבריו, ההחלטה של מזוז לא הועברה לידיעת חברי הוועדה באופן פורמלי, בכתב. בלשר אמר בגלי צה"ל, כי "ההחלטה היא לא ראויה, החלטה שגויה. החולים חיכו מספיק. זה לא משחק ילדים. אני לא רואה שום מניעה להשלים את עבודת הוועדה ולהגיש לממשלה עוד לפני הבחירות את הרשימה המוסכמת, במידה והתקציב שהממשלה תעמיד לרשות הוועדה יענה על הדרישות".

לדברי בלשר, התקציב הדרוש הוא 450 מיליון שקלים. בלשר הוסיף כי הוא מקווה שזה אכן מה שיקרה. אם לא, הוועדה תשקול פניה לבג"ץ.

בלשר אמר עוד כי אין קשר בין תרופות מצילות חיים לבין בחירות וכלכלת בחירות. לדבריו, מדובר בחולים במחלות קשות כמו סרטן, [[סוכרת]], יתר לחץ דם, מחלות פסיכיאטריות. לטענתו, בגלל מצוקה תקציבית אין אפשרות לשקול הכנסת תרופות שבאמת דרושות אבל לא עומדות בקריטריונים המחמירים העומדים בפני הוועדה אבל תרופות לחולי איידס ולחולי [[סרטן הערמונית]] אלה תרופות שחייבות להיכנס ללא דיחוי לסל התרופות.

יו"ר מפלגת העבודה, עמיר פרץ, יבקש מראשי המפלגות לחתום על בקשה מהיועץ המשפטי לממשלה לאשר לוועדת סל התרופות להתכנס ולדון בהגדלת הסל. לדבריו, החולים עומדים מעל לכל.

גם יו"ר האופוזיציה, חבר הכנסת בנימין נתניהו (ליכוד), אמר כי הוא יפנה למזוז בבקשה לקיים את הדיון טרם הבחירות. "למרות שמזוז החליט לדחות את הדיון כדי לא לתת לממשלה יתרון פוליטי בזמן בחירות, החלטתי לפנות אליו ולבקש כי יאשר לממשלה לדון בסבסוד התרופות. זאת לנוכח החשש כי יפגעו חיי אדם, והסיכוי כי בעזרת הגדלת הסל נוכל להציל חיי חולים נוספים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully