וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרישה להקים ועדת היגוי לבית ספר מפלה

15.3.2006 / 17:38

מנהל בית הספר חשוד בנקיטת מדיניות של אפלייה ואלימות כלפי התלמידים האתיופים בבית הספר. נגד המנהל לא הוגש כתב אישום

עמותת טבקה מציעה להקים וועדת היגוי ופיקוח לבית הספר מוריה באשדוד, שתכלול נציגים ממשרד החינוך ונציגי העמותה, על מנת לפקח על הנעשה בית הספר. מנהל בית הספר, אבי חזן, הואשם בנקיטת מדיניות של אפלייה ואלימות כלפי התלמידים האתיופים בבית הספר. המנהל לא הועמד לדין ולא הושעה מתפקידו, בשל חוסר ראיות.

מחר יקיים בג"ץ דיון שלישי בעתירת העמותה, שביקשה להשעות את מנהל בית הספר בגין אפליית ילדים יוצאי אתיופיה, והפעלת אלימות מילולית ופיזית כלפיהם. עמותת טבקה עוסקת במתן ייצוג משפטי לבני העדה האתיופית.

בדיון קודם בעתירה, שנערך ביולי האחרון, חייב בג"ץ את משרד החינוך לפגוש את הוריהם של התלמידים האתיופים ואת נציגי העמותה, על מנת להגיע לפתרון, לאחר שהפרקליטות החליטה שלא להגיש כתב אישום נגד מנהל בית הספר, אבי חזן, מחוסר ראיות. בשל החלטת הפרקליטות, עבודת המנהל בבית הספר לא הופסקה.

עמותת טבקה הגישה יחד עם הורי ילדי בית הספר את העתירה בנובמבר 2004 נגד שרת החינוך, לימור לבנת, ובעלי תפקידים נוספים, בשל סירובם להשעות את מנהל בית הספר מתפקידו. החקירה הפלילית שהתנהלה כנגד חזן נסגרה מחוסר ראיות, אשר לא הובאו למשטרה, בשל חשש הורי התלמידים להתיר לילדיהם להעיד כנגד חזן בזמן שלמחרת הם עשויים לפגוש אותו בבית הספר, והוא האחראי עליהם.

עמותת טבקה טענה בתגובתם לבג"ץ כי קשה לעצום עין לאור הקיטוב, שכמעט ואינו ניתן לגישור, בין מחנה ההורים האתיופים ומחנה ההורים הלא אתיופים, זאת על אף נכונות משרד החינוך להשקיע מאמץ בפיקוח על בית הספר וקידומו, כפי שטענה המדינה בתשובתה לבג"ץ בנובמבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully