וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סרביה ומונטנגרו רבות בגלל הקדם אירוויזיון

15.3.2006 / 15:58

הזוכה בתחרות, להקה ממונטנגרו, ברחה מהבמה לאחר שהקהל הסרבי צעק לעברם בוז. מונטנגרו תצביע בשאלת ההיפרדות מסרביה במאי

המתיחות בין [[סרביה]] למונטנגרו גוברת בעקבות סכסוך סביב השיר הזוכה בתחרות קדם ה[[אירוויזיון]] במדינה. תחרות הקדם במדינה ידועה כגורם מגביר מתח בין שתי הרפובליקות האוטונומיות.

הויכוח בין שתי הרפובליקות האחרונות שנותרו מיגוסלביה סובב את השאלה, איזו משתי להקות הבנים תייצג את המדינה בתחרות האירוויזיון. להקת בנים ממונטנגרו, הנקראת No Name ניצחה בתחרות בטלוויזיה, שנערכה בבלגרד, אך הקהל קרא לעברם קריאות בוז רמות. השופטים המונטנגריים הואשמו בהצבעה טקטית.

לאחר ההצבעה, עלתה להקת הבנים הזוכה שוב לבמה, על מנת לבצע שוב את השיר המנצח, אבל הקהל, סרבי ברובו, הבריח אותם חזרה אל מאחורי הקלעים מבלי ששרו ולו תו אחד. הלהקה שהובסה, הפלמינגוס, חזרה לקול תשואות הקהל לבמה, וביצעה את השיר שלה.

הרוחות כל כך התלהטו סביב אולם הקונצרטים בו נערכה התחרות, עד שהשופטים המונטנגריים והלהקה שניצחה נאלצו לעזוב את המקום בליווי משטרתי. ראש הממשלה הסרבי לשעבר, זוראן זיבקוביץ, אמר לאחר האירוע כי תחרות קדם האירווזיון במדינה עוררה יותר סערה מאשר הידיעה על מותו של רודן יגוסלביה לשעבר, [[סלובודן מילושביץ]].

אחד מחברי להקת הפלמינגוס אמר בראיון לטלוויזיה הסרבית, כי הוא משוכנע כי מניעים נסתרים שיחקו בהחלטה, היכן שאין מקום לשיקולים שכאלה. ב-BBC דווח, כי במונטנגרו מתייחסים לסיפור כאל סקנדל ענק.

בחודש מאי הקרוב צפויה מונטנגרו לערוך [[משאל עם]] בשאלה האם להפוך לעצמאית ולהיפרד מסרביה. במקרה לגמרי, משאל העם צפוי להיערך יום לאחר תחרות האירווזיון. במאמרים בעיתוני מונטנגרו נטען, כי המקרה מצביע על כך שהפדרציה המשותפת עם סרביה נכשלה לא רק מבחינה פוליטית וכלכלית, אלא גם לא מתפקדת מבחינה מוזיקלית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully