וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יותר ממאה הרוגים בעיראק ביומיים האחרונים

רויטרס

15.3.2006 / 10:10

גופות ממשיכות להימצא בבירת עיראק בעקבות סדרת הפיגועים בשכונת עוני שיעית בליל ראשון. אין התקדמות בהרכבת ממשלה במדינה

גופותיהם של יותר ממאה בני אדם, שככל הנראה נהרגו בהתקפות על רקע עדתי, נמצאו ב[[בגדד]] ב-48 השעות האחרונות, בעקבות מותם של יותר מ-50 בני אדם במספר פיגועי רכב ממולכד בשוק בשכונה שיעית בעיר.

בין הגופות היו 29 שנמצאו על ידי ילדים ששיחקו כדורגל, ו-15 של גברים שנחנקו למוות ונזרקו בחלקו האחורי של טנדר. הן התגלו בזמן שהמנהיגים הפוליטיים במדינה לא הצליחו לפרוץ את המבוי הסתום סביב הקמת ממשלת אחדות שעשויה, אולי, לעצור את שפיכות הדמים.

מכת הגופות, שרבות מהן נשאו סימני התעללות, באה בעקבות סדרת פיגועי המכוניות הממולכדות, שפגעו בשוק בשכונת העוני סדר סיטי – מעוזו של המנהיג ה[[שיעי]] הקיצוני מוקתדא א-סדר. סדר עצמו קרא בפומבי לאיפוק ביום שני, אולם בסדר סיטי גופות של גברים שנשאו את הכיתוב "בוגדים" נתלו מעמודי טלפון, ובכירים בעיר אומרים שלא לציטוט שמפקדי המיליציות השיעיות אינם נשמעים עוד לקריאות אנשי הדת לשמור על רגיעה.

ימים של התקפות תגמול בעקבות הפיגוע במסגד הזהב השיעי בסמארה ב-22 בפברואר, גררו אזהרה מצד בכירים כי התקפה נוספת בסדר גודל דומה עלולה להצית מלחמה עדתית בהיקף מלא. סונים רבים מאשימים את "צבא המהדי" של א-סדר באחריות לרוב התקפות התגמול נגד בתים ומסגדים של סונים בעקבות הפיגוע בסמארה. א-סדר, שהולך וצובר השפעה כלשון מאזניים בקואליציית המפלגות השיעיות, קרא לתומכיו בתחילת השבוע שלא לנקום על הפיגוע בשוק, ומכחיש כי הוא מפעיל חוליות חיסול.

מנהיגי עיראק מנסים לשוות פנים אופטימיות למו"מ על הקמת ממשלה, אולם מקור בכיר בגוש הסוני אומר כי "איש אינו מוכן להתפשר". הכורדים והסונים מבקשים מהקואליציה השיעית, המחזיקה במעט פחות ממחצית המושבים בפרלמנט, להחליף את מועמדה לראשות הממשלה, ולבחור אדם אחד במקום איברהים אל-ג'עפרי, שמכהן בתפקיד מאז הבחירות לפרלמנט הזמני בינואר 2005. שלושה חודשים לאחר הבחירות לפרלמנט הקבוע, טרם הוחלט מי יעמוד בראש הממשלה ומי יאיישו תפקידים בכירים אחרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully