וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שערוריית אופציות גם בקומברס?

שירלי יום-טוב

14.3.2006 / 14:25

החברה דוחה את פרסום הדו"חות בשל נושאים הקשורים בהענקת אופציות. פירסמה תוצאות חלקיות לרבעון הרביעי

האם מתפתחת בקומברס שערוריית אופציות דוגמת זו של מרקורי? קומברס טכנולוג'י היתה אמורה לדווח מחר בלילה על תוצאותיה ברבעון הרביעי ובשנת 2005 כולה אך הודיעה היום במפתיע על דחיית פרסום התוצאות. הסיבה: הקמת ועדה מיוחדת בהרכב חברי מועצת המנהלים, אשר תבדוק נושאים הקשורים להענקת אופציות. נושאי הבדיקה יכללו, בין היתר, גם את הדיוק בתאריכים של הענקת האופציות ועמידה בנהלי החברה. הוועדה תקבל סיוע של יועץ משפטי.

קומברס ציינה שהבדיקה מחייבת דחייה בפרסום הדו"חות הרשמיים. המשמעות של הדחייה היא שייתכנו שינויים ברווחים עליהם דיווחה החברה בעבר, בשל שינוי אפשרי של העלויות שנובעות מחלוקת אופציות לעובדי החברה. ברוב המקרים מדובר בעלויות גבוהות יותר מכפי שדווחו, כך שסביר להניח שרווחי החברה יקטנו. קומברס ציינה שעוד לא נקבע אם תצטרך לערוך מחדש את הדו"חות, או באלו שנים מדובר ומה יהיה היקף השינוי. עם זאת, החברה מעריכה ששינויים כלשהם יידרשו בכל מקרה.

באוגוסט האחרון החלה בצורה דומה פרשת שערוריית האופציות במרקורי (MERQ.PK). החברה הודיעה אז כי תידרש לערוך מחדש את דו"חותיה. מפרסום ההודעה החל מגדל הקלפים לקרוס עד לתחילת נובמבר, כשאמנון לנדן, ממייסדי החברה, נאלץ לעזוב את מרקורי באופן מיידי. מרקורי נתונה כיום תחת חקירה של הרשות לניירות ערך. גם במרקורי נסובה הפרשה סביב תיארוך האופציות: מרקורי הצהירה על תאריכים לא נכונים בהם חולקו האופציות לעובדיה ולמנהליה. בפועל, נרשמו בדו"חות החברה תאריכים בהם מחיר המניה היה נמוך יותר, מה שהגדיל את הרווח ממימוש האופציה לעובדים ולמנהלים.

ובחזרה לקומברס: כדי לשלוח מסר הרגעה פירסמה החברה חלק מהנתונים הפיננסיים לרבעון הרביעי. אלה מעידים על רבעון חזק וסיומה של שנה מצוינת עבור החברה, המתמחה בשירותי ערך מוסף למפעילות שירותי תקשורת. ההכנסות היו 337.7 מיליון דולר, כ-10 מיליון דולר מעל לתחזית הממוצעת בוול סטריט. צבר ההזמנות עמד על שיא של 798 מיליון דולר בסיום הרבעון - מספר חזק המעיד על ההכנסות בהן צפויה החברה להכיר השנה. לשם השוואה, בבית ההשקעות ליהמן ברדרס ציפו לעלייה קלה בצבר ההזמנות מרמה של 646 מיליון דולר ברבעון השלישי. התחזית הממוצעת בוול סטריט עומדת על הכנסות של 1.5 מיליארד דולר ב-2006, כך שלפי רמת צבר ההזמנות, הרי שקומברס כבר "סגרה" למעלה מחצי מההכנסות הצפויות לה השנה.

נתונים נוספים שפורסמו מעידים על תזרים מזומנים מפעילות שוטפת בגובה 154 מיליון דולר, שנוספו לערימת המזומנים ששוכנת בקופת החברה - יותר מ-2.1 מיליארד דולר בסיום 2005.

מחר בלילה היו אמורות להתפרסם גם תוצאותיהן של החברות הבנות ורינט ואולטיקום. ורינט פירסמה כבר היום תוצאות חלקיות, הכוללות הכנסות ורמת מזומנים בקופה. מורינט נמסר היום, כי החברה אינה מעורבת בבדיקה שנערכת בקומברס. עם זאת, לפני שורינט פוצלה מקומברס והונפקה בנאסד"ק, היו חלק מעובדיה שייכים לקומברס וקיבלו אופציות של קומברס, כך שהעניין עשוי להשליך גם על דו"חותיה של ורינט.

ורינט, המתמחה במערכות הקלטה לוידאו וקול, סיימה את הרבעון הרביעי עם הכנסות של 84 מיליון דולר, צמיחה של 22% ביחס לרבעון המקביל וב-2 מיליון דולר מעל התחזית הממוצעת בוול סטריט. את השנה כולה סיימה החברה, בניהולו של דן בודנר, עם הכנסות של 309 מיליון דולר, עלייה של 24% ובמיליון דולר מתחת לתחזית הממוצעת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully