וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התגלה גן המעודד סרטן במערכת העיכול

13.3.2006 / 17:20

גילוי הגן, על ידי צוות ישראלי, יכול להביא לפריצת דרך באבחון מוקדם של גידולי מערכת העיכול ובטיפול ביולוגי חדשני בהם

מחקר ישראלי גילה גן חדש, המעודד את גדילתם של תאים סרטניים במערכת העיכול. הגילוי נותן תקווה לפיתוח טיפול ביולוגי חדשני נגד גידולי [[מערכת העיכול]], לסיוע במעקב אחר קצב גדילתם וכן באבחונם בשלב מוקדם בבדיקת דם.

במסגרת המחקר, שנערך במרכז למניעת סרטן במרכז הרפואי סוראסקי בשיתוף אוניברסיטת תל אביב, פותחה מערכת ייחודית של תאים בריאים וממאירים של [[המעי הגס]]. בעזרת מערכת זאת נמצא [[אונקוגן]] - גן המעודד הליך סרטני - המשחק תפקיד חשוב במעבר מרקמה תקינה למצב של רקמה טרום ממאירה (פוליפ), וממצב זה למצב של רקמה סרטנית, במערכת העיכול בכלל ובסרטן המעי הגס והחלחולת בפרט.

לאחר שנמצא הגן איששו החוקרים את הממצאים במחקר שכלל 400 דגימות אנושיות מגידולים של מערכת העיכול. במחקר זה הוכח שהגן החדש, 24 CD, מתבטא ביותר מ-86.6% מן הגידולים בשלב הממאיר, ב-90.7% בשלב השפיר ורק ב-16.6% מהרקמות הבריאות הסמוכות לגידול.

החוקרים בחנו כיצד מגיבים תאים אנושיים של גידולי המעי הגס וה[[לבלב]] לטיפול בנוגדנים לגן זה. התגובות שנצפו הוכיחו עיכוב בגדילה של עד 90% כתלות במשך ומינון הטיפול. התאים האנושיים של סרטן המעי הגס הראו ירידה במאפיינים ממאירים, ובמיוחד בקצב הגדילה שלהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully