וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגון פשע שודד בתי מרקחת ומוכר את התרופות

13.3.2006 / 11:19

הארגון גונב תרופות, מסיע אותן לרשות הפלסטינית שם הן עוברות הלבנה, ומוכר אותן בזול. חלקן מגיעות חזרה לבתי המרקחת

למרות שהם מכילים תרופות באלפי שקלים, בתי המרקחת בארץ לא מוגנים כלל. כתוצאה, התפתח ארגון פשע יהודי-ערבי רחב היקף, שגורם נזק כלכלי גדול – יותר מ-10 מיליון ש"ח בשנה האחרונה - אבל גם מעורר חשש כבד משימוש בתשתית ההפצה של התרופות הגנובות כדי להרעיל אותן ולבצע כך פיגוע בלתי קונבנציונלי. הסיבה לחשש הלא-רגיל נעוצה בתהליך ההלבנה של ה[[תרופות]], שנעשה כולו ברשות הפלסטינית.

ב"ידיעות אחרונות" דווח, כי הדו"ח מודיעיני שהכינה המשטרה מצביע על ארגון גדול ומאורגן, הכולל אוספי מודיעין, חוליות פריצה, רשתות תיווך וסחר, מקבלי הזמנות מבתי מרקחת בישראל והבעיה הגדולה ביותר – חברות שיווק המתחזות לחברות לגיטימיות להפצת תרופות. אלו האחרונות מפיצות את התרופות חזרה לבתי מרקחת, אחרי שהתרופות נגנבו ועברו תהליך הלבנה, הכולל לעיתים אריזה מחדש. רשתות ההפצה מוכרות את התרופות הגנובות במחיר הנמוך ב-50%-70% ממחירן המקורי גם בשוק האפור, בחו"ל וברשות, אך הרווח הגדול נוצר כתוצאה ממכירתן לבתי המרקחת במחיר מכירה רגיל.

"מדובר במכת מדינה", אמר מיקי עופר, יו"ר איגוד הרוקחים. "זה סחורה שעוברת לסוחר, בתי המרקחת לא מוגנים כמו בנקים וחנויות תכשיטים – למרות שעל המדף יש לי תרופות ב-5,000 שקל לבקבוקון. ניתן להוסיף לה מה שרוצים, לרבות להרעיל אותה".

במשרד הבריאות גובשה המלצה להקמת יחידה ארצית מיוחדת למאבק בתופעת שוד התרופות, ובמשטרה מבוצעת תוכנית הגנה על בתי מרקחת ומחסני תרופות. במקביל, קצין בכיר במשטרה אמר אתמול כי "כשם שמפקחים על מוסכים המחזיקים חלפים גנובים, חייבים להתחיל, בשיתוף משרד הבריאות, לפקח על בתי מרקחת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully