וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האינטרנט חושף את סוכני ה-CIA

13.3.2006 / 9:46

העיתון "שיקאגו טריביון" חושף, כי הצליח למצוא אלפי שמות וכתובות של עובדי CIA, חלקם סוכנים חשאיים, ואיתר מתקנים חשאיים

העיתון שיקאגו טריביון חושף, כי הצליח לחבר רשימה של 2,653 עובדי CIA, סוכנות הביון המרכזית של ארה"ב, באמצעות חיפוש באינטרנט בלבד. העיתון מדווח, כי אסף את המידע משירותים מקוונים המרכזים מידע ציבורי, שאליהם יכול כל אדם לגשת תמורת תשלום.

העיתון לא פירסם את השמות, לבקשת ה-CIA. על פי ההערכה, רבים מן השמות ברשימה שייכים לסוכנים חשאיים. העיתון הצליח גם לאתר יותר מעשרים מתקנים "חשאיים" של הסוכנות.

דוברת של ה-CIA הודתה, כי האינטרנט פגע בכמה משיטות העבודה של הסוכנות. "כיסוי לסוכנים הוא עניין מורכב יותר בעידן האינטרנט", אמרה. "ישנם דברים שעבדו בעבר ואינם עובדים יותר. ראש ה-CIA, פורטר גוס, נחוש להפוך את האופן שבו הסוכנות יוצרת סיפורי כיסוי למודרנית יותר, בכדי להגן על הקצינים שלנו, העושים מלאכה מסוכנת". הדוברת סירבה לפרט את הפתרונות, "היות שאנחנו לא רוצים שהרעים יידעו מה אנחנו מתקנים".

כותרת הכתבה של השיקאגו טריביון היתה "האינטרנט חושף את הכיסוי של ה"CIA". היא נפתחה במלים: "היא בת 53, גדלה בפרברי קנזס סיטי וכעת מתגוררת בווירג'יניה, בבית חדש בן ארבעה חדרים". בהמשך הכתבה הוסבר, כי השירות המקוון שסיפק את המידע מתאר את האשה הנדונה כעובדת CIA שהוצבה במספר שגרירויות אמריקאיות ברחבי אירופה. ה-CIA אישר לעיתון שמדובר בסוכנת חשאית.

העיתון גם איתר מתקנים בשיקאגו, צפון וירג'יניה, פלורידה, אוהיו, פנסילבניה, יוטה ומדינת וושינגטון. על פי הדיווח, חלק מהמתקנים מאובטחים היטב, אולם אחרים נראים מבחוץ כבתי מגורים פרטיים. כשנשאל כיצד מצאו את עצמם פרטים אישיים כה רבים של עובדי ה-CIA לרשות הציבור, השיב לעיתון בכיר מודיעיני: "אין לי הסבר טוב, למען הכנות".

כשנשאל לגבי החששות שהפרטים הללו עלולים להיות נגישים לארגוני טרור, השיב הבכיר: "אני לא יודע אם אל-קאעדה יכול לעשות את זה, אבל הסינים יכולים". החשיפה מגיעה בעת שמשרד המשפטים האמריקאי ממשיך לחקור אם חברים בממשל בוש חשפו במתכוון את זהותה של סוכנת ה-CIA ואלרי פליים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully