וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובד זר נעצר, ובתו הפעוטה נשארה לבד

13.3.2006 / 13:48

המשטרה עצרה עובד זר מגאנה, למרות שהוא מגדל לבד את בתו בת השנתיים וחצי. המשטרה: האיש אמר שהתינוקת נמצאת אצל אימה

המשטרה עצרה אתמול את ג'ואל, עובד זר מ[[גאנה]], למרות שביתו בת השנתיים וחצי נשארה אצל המטפלת. שוטרי [[מנהלת ההגירה]] עצרו את ג'ואל, בגין שהייה בלתי חוקית בישראל. הוא הסביר לשוטרים שבתו, בת השנתיים וחצי, נמצאת אצל המטפלת וכי הוא חייב לאסוף אותה, אך השוטרים לקחו אותו לכלא. הבוקר השאירה המטפלת את התינוקת בכניסה לכלא, ומשטרת ההגירה העבירה אותה למוסד של משרד הרווחה.

ב"מוקד סיוע לעובדים זרים" טוענים, שמעצרו של ג'ואל מהווה הפרה בוטה לחוק הכניסה לישראל, שעל פיו נערכים מעצרים של שוהים שלא כדין, שמבהיר במפורש שאין לערוך מעצרים שמותירים קטין ללא השגחה.

עוד נטען, כי "מעצר זה מצטרף לשורה ארוכה של פגיעות חסרות תקדים של משטרת ההגירה בזכויות אדם בסיסיות. מצב מקומם זה נובע מהמכסות שמציבה הממשלה למשטרה של עובדים זרים שיש לעצרם ולגרשם, בעוד שבפועל נותרו מעט מאוד מהגרי עבודה השוהים בארץ שלא כדין. למתנדבי המוקד מוכרים עשרות מקרים בהם נעצרו עובדים זרים שהינם הורים יחידים, ושוחררו רק לאחר שהצליחו להוכיח זאת לבית הדין".

לטענת מתנדבי המוקד, השוטרים עצרו את ג'ואל למרות שבידיו דרכונו, תעודת לידה של בתו הנושאת את שם משפחתו ובה גם מצוין שהוא אביה.

בקול ישראל דווח, כי במשטרת ההגירה אומרים שג'ואל מסר בחקירה שבתו התינוקת נמצאת ברשות אמה, ולאחר שהתינוקת הובאה לידי משטרת ההגירה, הוחלט להעבירה לשירותי הרווחה. עוד נמסר מהמשטרה, כי המשפחה אינה עומדת באמות המידה שלפיהן אין לאסור עובדים זרים שלהם ילדים קטנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully