וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתנת נשיא בוליביה לרייס: גיטרה מצופה בעלי קוקה

רויטרס

12.3.2006 / 19:05

הקרע בין ארצות הברית לבוליביה הולך ומחריף בגלל הקוקאין שהאחרונה מייצרת, מה שהופך את מתנתו של מוראלס לחצופה במיוחד

שרת החוץ של ארצות הברית, [[קונדוליסה רייס]], ידעה שצמח הקוקה יעמוד במקום טוב בראש סדר היום של הפגישה שלה עם נשיא בוליביה החדש והאנטי-אמריקאי, אוו [[מוראלס]]. אבל היא לגמרי לא ציפתה לקבל את הדבר האמיתי: מוראלס העניק לה גיטרה אינדיאנית מצופה בעלי קוקה.

"המתנה התקבלה בשמחה. אבל עכשיו אנחנו צריכים לבדוק את חוקי המכס שלנו", אמר גורם רשמי במשרד החוץ, המבקר עם רייס ב[[בוליביה]]. "אנחנו מקווים שנוכל להביא אותה איתנו חזרה לוושינגטון".

מוראלס הוא הנשיא האינדיאני הראשון של בוליביה, אבל באופן בולט הרבה יותר הוא גם הנשיא הראשון שצמח בקרב מגדלי ה[[קוקה]] הרבים במדינה. המגדלים דורשים חופש רב יותר לגדל את הצמח, שמותר לגידול בבוליביה מכיוון שהוא משמש בתרופות מסורתיות ובתה המקומי. כמובן שהרווח האמיתי של מגדליו – הפיכתו לקוקאין – אסור, לפחות באופן רשמי. המאבק ב[[קוקאין]] הוא המקור לקרע הולך וגדל בין ארצות הברית לבוליביה, שלמרות האיסור – הרשמי - היא יצרנית הקוקאין השלישית בגודלה בעולם.

רייס הגיבה בחיוך למתנה, ואמרה למוראלס "אני מוזיקאית, אתה יודע", כשהיא מתחילה לפרוט על כלי הנגינה – גיטרה אינדיאנית קטנה, בעלת חמישה מיתרים, שגולפה ביד. עדיין לא ידוע אם היא הסירה את הציפוי השערורייתי שלה, ואם כן – מה היא עשתה איתו לאחר מכן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully