וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עונשו של בוגי

מיכל מירון-שקד

12.3.2006 / 9:23

מיכל מירון-שקד על הרמטכ"ל לשעבר שהפה הגדול שלו לא מבין שכל התבטאות טיפשית שלו מקבלת את החותמת של "רמטכ"ל לשעבר"

הוא תמיד היה פטפטן, אמרו על בוגי יעלון אחרי שתפסו אותו "רץ לספר לחברים" בוושינגטון שלישראל יש יכולת לפגוע באיראן, ואף הודה בענווה שהוא מצדד באופציה זו.

הפטפטת הזו, לא התחילה בוושינגטון. למעשה, היא התחילה כבר אי-שם בשנת 2004, כאשר הרמטכ"ל ריכל עם חברי וועדת החוץ והבטחון של הכנסת על כך שבחודשים האחרונים (של שנת 2004) היו חשדות להעברת מידע מאוגדת עזה לתקשורת שלא ברשות ובסמכות, לרבות "דיווחים מניפולטיביים מדיונים סגורים".

יעלון ציין אז שהפנה את תשומת לב אלוף פיקוד הדרום, דן הראל, וזה הסב את תשומת לבו של תת אלוף שמואל זכאי, מפקד אוגדת עזה, להדלפות- אך אלה נמשכו בכל זאת וזכאי הכחיש שיש לו בהן יד.

אבל בוגי לא ויתר: הוא העביר את זכאי בדיקת פוליגרף. זכאי נעלב והודיע ב-4 לנובמבר 2004, על פרישתו מהתפקיד. זכאי, שהחזיק באחד התפקידים הרגישים ביותר בצבא ונחשב לאחד הקצינים המובילים, לא סיפק נימוק פומבי להחלטתו.

הוא לא סגר חשבון עם אף אחד, הוא לא התבכיין ולא התלונן, לא דיבר און וגם לא אוף דה רקורד ולא יצא אפילו להגנה על עצמו מפני התקפותיו של הרמטכ"ל דאז, בוגי יעלון. יעלון, כמו שראינו השבוע בוושינגטון, שכח אז שהוא רמטכ"ל, ושהיום הוא רמטכ"ל לשעבר, ולפיכך מקבלים דבריו מישנה תוקף. כמו שפיטפט בוושינגטון, ולא לקח אחריות, מעולם לא לקח אחריות גם על התנהלותו הכושלת כמפקד מול קצין בכיר שנזרק לכלבים.

אבל בוגי לא נח ולא שקט עד שהפך את הקצין הבכיר ממי שהתפטר - למי שהודח. ממי שפרש בלי שום טרוניה, למי שנענש ואפילו רכבו נשלל ממנו. רק אחרי שזכאי הושלך לכלבים בפרהסיה, נרגע יעלון ושב לעניני היומיום שלו.

והנה, כעבור שנתיים בדיוק, מפגין הרמטכל לשעבר פטפטת מיותרת וחוסר אחריות לאומית מפתיע ממש. "לא גיליתי סודות צבאיים", הוא מסביר בנסותו לכבות את השרפות שהציתו דבריו, אולם לא בהצלחה יתרה. תת אלוף זכאי נענש קשות על פטפטנות שלא הוכחה, וקריירה שלמה, של קצין מוכשר שחי על קו האש, התרסקה.

ראש הממשלה ושר הביטחון עמדו אז מנגד ולא התערבו לטובת הקצין המודח ונגד הרמטכ"ל שעשה שימוש לרעה בסמכויותיו. אם היו מעמידים אותו אז על מקומו בתור רמטכ"ל, אולי לא היה צריך היום, להסביר לו בתור רמטכ"ל לשעבר, את הספין אוף, שמקבלות התבטאויותיו.

מה יהיה עונשו של הרמטכ"ל לשעבר שהתבטאותו עוררה זעם ותדהמה? אולי התנצלות? אולי יתבקש לאכול את הכובע? או אולי פשוט יטילו עליו להיחקר בפוליגרף בעצמו? ואולי יש להטיל תקופת צינון לא רק על שדרנים שעוברים לפוליטיקה? אולי גם רמט"כלים לשעבר צריכים להתאמן על פה סגור?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully