וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד הבריאות שלל את תו האיכות ל"זוגלובק"

מוטי גל

12.7.2001 / 18:10

מביקורת שנערכה במפעל, עולה כי בנהלי המפעל קיימות פרצות; בשר שפג תוקפו עשוי להגיע אל קו הייצור; משרד הבריאות: אין סכנה לציבור

שירות המזון הארצי ביטל היתר GMP (תו איכות של משרד הבריאות) למפעל של חברת "זוגלובק" בשלומי, בעקבות הפרסומים בעיתונות על החלפת תוויות במפעל במטרה להאריך את חיי המדף של חומר הגלם המיועד לייצור מוצרים למפעלי התשלובת.

שירות המזון הארצי במשרד הבריאות ערך ביקורת במפעל על מנת לבחון את נהלי המפעל לאופן קבלת הסחורה ואופן הטיפול לחברות ולחריגים. בזמן הביקורת נבדקו נהלי כניסת בשר טרי, קפוא, ביקורת בקבלה של חומר גלם בשר, טיפול בחברות וטיפול בחריגים. בנוסף, נערכה ביקורת בחדר קבלת חומר גלם, בחדר קירור ובחנות המפעל.

מממצאי בדיקת הנהלים עולה כי לא ניתן לשלול אפשרות כי בשר שפג תוקפו יגיע אל קו הייצור. בנהלי המפעל קיימות פרצות אשר עלולות לאפשר, גם אם לא ביודעין, שימוש בבשר שפג תוקפו.

נציג משרד הבריאות אמר בגלי צה"ל, כי לציבור לא נשקפת סכנה ממוצרי המפעל, וכי כשיתוקנו הליקויים יקבל המפעל את תו תקן האיכות בחזרה.

שירות המזון במשרד הבריאות דורש ממפעלים בעלי היתר GMP הגבלה יתרה על כתיבה ויישום של נהלי עבודה בירורים ומפורטים בקבלה, בייצור, בשיווק ובאופן הובלת המוצרים. הבוקר נערכה ישיבה בשירות המזון הארצי מול נציגי המפעל לעניין הממצאים. בפני נציגי המפעל הוצגו ממצאי הביקורת והחלטת המשרד לביטול היתר ה-GMP למפעל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully