וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצע החמאס: הפיגועים הם דרך לגיטימית

12.3.2006 / 0:01

הארגון הדליף עיקרי המצע שהוצג לאבו מאזן. במסמך נכתב שהסכסוך עם ישראל, שהיא מדינת כיבוש, נמשך וכי לא יקבל ההסכמים שנחתמו

ארגון החמאס הדליף אמש באתר האינטרנט שלו את עיקרי מצעו, כפי שהוצגו אתמול בפני יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן. בקול ישראל דווח, כי במצע נכתב שהסכסוך עם ישראל נמשך, ישראל היא מדינת כיבוש וכי ההתנגדות, קרי הפיגועים, היא דרך לגיטימית להשגת מטרות של העם הפלסטיני, כמו גם ההודנא. "ההודנא נועדה לממש את המטרות הלאומיות ואין פירושה שהפלסטינים ויתרו על זכותם למאבק". על פי המסמך, התנאים להמשך הפסקת האש, הם הפסקת כל ההתקפות נגד העם הפלסטיני ושחרור כל האסירים הפלסטינים.

במצע נכתב עוד, כי חמאס מאשים את הממשלת ישראל על שהכשילה את המשא ומתן וחמאס ישמח ללמוד דרך יעילה יותר להשגת המטרות הפלסטיניות. במצע נאמר, כי זכות הפלסטינים לחזור לכל סנטימטר מאדמותיהם ואי אפשר לוותר על זכות זו.

יחסו של חמאס להסכמים החתומים ייקבע על פי האינטרסים של העם הפלסטיני. ההכרה בישראל, נכתב במצע, היא סוגייה הקשורה לכל העם הפלסטיני ולא למפלגה או לממשלה ספציפיים. על המשא ומתן נאמר, כי הוא אמצעי בלבד שלא צלח בעבר, אך ייבחן גם בעתיד, אם יימצא שישרת את העם הפלסטיני.

באשר להחלטות בינלאומיות נאמר, כי כמה החלטות הנוגעות לעם הפלסטיני לא קידמו את זכויותיהם, וישראל מיישמת רק החלטות המשרתות אותה.

מוקדם יותר דווח, כי גורמים פלסטינים מסרו שהמגעים בין המיועד לתפקיד ראש הממשלה הפלסטיני, אסמאעיל הניה, ובין יו"ר הרשות אבו מאזן, שהתנהלו בעזה מאז יום חמישי, הסתיימו ללא תוצאות וללא הסכמה על קווי היסוד של הממשלה העתידית. זאת על רקע דרישתו של אבו מאזן מהחמאס להכיר בכל ההסכמים בין הרשות לישראל. אבו מאזן לא קיבל את מצע החמאס כפי שהוצג לו.

עם זאת, דוברו של אבו מאזן, נביל אבו רודיינה דחה את הדיווחים לפיהם יו"ר הרשות סירב לקבל את המצע, וכי "תכנית חמאס עדיין נלמדת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully