וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נפאל: כ-70 שוטרים נחטפו על ידי המורדים המאואיסטים

המורדים תקפו תחנת משטרה וחטפו, ככל הנראה, את השוטרים לאחר קרב יריות; שוטר אחד נהרג; המורדים בנפאל הכריזו על שביתה כללית; השלטון המלוכני מכביד ידו על תומכי המורדים

מעל 70 שוטרים נפאלים הוכרזו כנעדרים, לאחר התקפה שערכו המורדים המאואיסטים בנפאל על תחנת משטרה.

שוטר אחד נהרג בהתקפה, שנערכה בעיר הולרי שבצפון מערב המדינה, ואחד נוסף נפצע קשה. 71 שוטרים נחטפו, כפי הנראה, במהלך התקיפה האלימה, שבה השתתפו כ-300 מורדים. לפי הדיווח, נכנעו השוטרים לאחר קרב יריות ממושך, מסרו את נשקם ונלקחו על ידי התוקפים.

פעולת המורדים התבצעה במהלכה של שביתה כללית בת יום בנפאל, שהוכרזה על ידי המורדים והשביתה את רוב המשק. המאואיסטים הגבירו את תדירות הפעולות האנטי שלטוניות שלהם, על רקע חוסר היציבות השורר במדינה מאז טבח בית המלוכה בחודש שעבר. למרות שעמדת השלטון הרשמית מצביעה על יורש העצר המנוח, הנסיך דיפנדרה, כאשם בביצוע הרצח, הרי שהמורדים טוענים (בתמיכה חלקית של דעת הקהל), כי המעשה הוא פרי קונספירציה לאומית ובינלאומית, בה מעורב ג'יאננדרה, המלך החדש.

התקשורת המקומית בנפאל דיווחה, כי בעקבות השביתה שהוכרזה על ידי המורדים תוגברה השמירה בנקודות רגישות, כגון משרדי ממשלה, אנטנות טלפון, גשרים, תחנות משטרה ומרכזי מסחר בערים המרכזיות במדינה. החנויות בבירה קטמנדו לא נפתחו לקהל והרחובות היו ברובם נטושים. גם בתי ספר, מרכזי קניות ואמצעי תחבורה ציבורית הושבתו.

בעקבות תוקפנות המורדים, מכביד השלטון את ידו על כל מי שנחשד כמסייע להם, שאוטומטית מוגדר כ"איום על הביטחון הלאומי". המורדים, הטוענים כי החוקים החדשים, שנועדו להילחם בהם, הם אנטי דמוקרטים. המורדים מסמנים את המלך ג'יאננדרה ואת ראש ממשלתו כמטרות לפעולותיהם, כמו גם את המשטרה הנפאלית. בסוף השבוע האחרון, בו חל יום ההולדת של המלך, תקפו המורדים באופן משולב תחנות משטרה בשלושה מקומות שונים והרגו 40 שוטרים.

המאואיסטים בנפאל שואפים לייסד "רפובליקה עממית" במדינה. הם דורשים רפורמה בחלוקת הקרקעות, סיום הקשרים הקרובים עם הודו, ביטול סיוע החוץ וצמצום הסמכויות המעשיות של השלטון המלוכני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully