וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תושבי נפאל מעוניינים במשפחות קטנות יותר

רויטרס

11.3.2006 / 19:43

הזוגות הנפאלים, שבעבר שאפו למשפחה גדולה, החלו להשתמש באמצעי מניעה לאחר שהבינו שככל שהמשפחה גדולה יותר, החיים קשים יותר

המוצר הנמכר ביותר בבית המרקחת הקטן בעיר טילה הנפאלית, המוחזקת על ידי מורדים מאואיסטים, הוא הקונדום. בבית המרקחת נמכרים כמה מאות קונדומים בחודש, לאוכלוסייה המונה רק 2,000 בני אדם.

תושבי נפאל, אחת מהמדינות העניות ביותר בעולם, החלו להבין שהם לא יכולים להרשות לעצמם משפחות גדולות, אשר נחשבו בעבר כהכרחיות לתמיכה בהורים בגיל מבוגר. "האנשים מבינים כעת שאם יש משפחה גדולה, החיים הופכים לקשים יותר", אמר רוקח מקומי ועובד רווחה בעיר, "כך שהם החלו לרצות במשפחות קטנות יותר".

רשויות נפאל החלו להפעיל תכנית המעניקה ייעוץ לתכנון משפחה בשנת 1959, עם פתיחת הממלכה לשערי העולם הגדול, והיא נחשבת להצלחה גדולה. אחוזי הילודה – מספר הילדים בממוצע לאם – ירד ל-4.1 ב-2001 מ-5.6 עשור קודם לכן. איגוד תכנון המשפחה, אשר מגיע גם לכפרים המרוחקים ביותר באמצעות מתקנים ניידים, אמר, כי מספר הזוגות העושים שימוש באמצעי מניעה עלה ל-39% ב-2001 לעומת 3% בלבד בשנת 1976.

"התחלתי להשתמש באמצעים לתכנון משפחה, כי לא רציתי ילד רביעי. לגדל את שלושת הילדים הראשונים היה קשה ממילא", אמרה אם נפאלית בת 45 לאחר שהגיע למרפאה לתכנון ילודה. "אם אני יכולה לחנך שלוש בנות, זה טוב. לא אכפת לי אם לא יהיה לי בן", היא מוסיפה בבישנות.

במדינה הנמצאת על ההימאליה חיים 26 מיליון תושבים, רובם חיים מחקלאות ואוכלים אורז ומעט מאוד ירקות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully