וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליהמן ברדרס העלה את מחיר היעד לקומברס ל-32 ד'

עומרי כהן

10.3.2006 / 15:49

מחיר היעד גבוה ב-13% מהמחיר בשוק. בית ההשקעות: קומברס נמצאת על המסלול לעקוף את התחזיות ברבעון הרביעי

חברת קומברס טכנולוג'י תפרסם ביום רביעי הקרוב את תוצאותיה הכספיות לרבעון הרביעי של 2005, אותו היא סיימה בסוף ינואר. אולם עוד לפני פרסום התוצאות, העלה היום בנק ההשקעות ליהמן ברדרס את מחיר היעד למניית קומברס טכנולוג'י, מ-29 ל-32 דולר, לאחר שהמניה הוסיפה לערכה כ-7% מתחילת השנה ונסחרת בחודש האחרון סביב מחיר היעד הקודם שלו. את המסחר אתמול סגרה מניית קומברס במחיר של 28.4 דולר, כך שמחיר היעד החדש משקף פרמיה של כ-13% על המחיר בשוק. ההמלצה למניה נותרה "תשואת יתר".

בעדכון למשקיעים לקראת פרסום התוצאות, העריך האנליסט טים לוק, כי קומברס תדווח ביום רביעי על תוצאות חזקות ברבעון הרביעי, הודות למגמות חיוביות עבורה בשוק הטלקום העולמי, של שדרוג השירותים בתחום שליחת הודעות ושל אפליקציות נוספות. לדברי לוק, קומברס נמצאת על המסלול לעקוף את תחזיותיו להכנסות של 325 מיליון דולר ברבעון הרביעי, הודות למכירות חזקות בצפון אמריקה ובשווקים המתפתחים, ולמרות חוסר צמיחה במכירות לאירופה.


אולם, עם כל הכבוד שהוא רוכש לפיתוח ולתשומת הלב בשוק לאפליקציות מתקדמות, מצביע לוק על שדרוג מערכות התאים הקוליים למערכת ה-Insight החדישה, כמפתח למומנטום של קומברס בתקופה האחרונה. מגמות חזקות בשוק, נרשמות לדעתו גם אצל שירותים מתקדמים נוספים, כגון שליחת דואר אלקטרוני וצ'טים בטלפונים סלולריים, הודעה קולית עם תמונה והודעות SMS.

בנוגע ל-GSS, חטיבת הבילינג (חיוב) לתשלום בדיעבד (פוסט פייד - תשלום לאחר ביצוע השיחה, למשל בחשבון חודשי) של חברת CSG, אותה רכשה קומברס במהלך הרבעון הרביעי, מציין לו כי הבדיקות שערך מצביעות על התקדמות בהתאם למצופה ואף למעלה מכך, בשילוב החטיבה הנרכשת בתוך קומברס. להערכתו, שילוב מהיר מהצפוי עשוי להביא לשיפור טוב במקצת מהצפוי ברווח הגולמי וברווח למניה של קומברס ברבעון הרביעי. בינתיים הוא מצפה לרווחיות גולמית של 10.6%, לעומת 10.2% ברבעון שהסתיים באוקטובר. לוק הוסיף, כי חטיבת GSS השיגה להערכתו הכנסות של כ-20 מיליון דולר, וכי הוא ממשיך להיות מעודד גם מתשומת הלב שמושכת מערכת הבילינג בזמן אמת (פרי-פייד - תשלום מראש, למשל באמצעות כרטיסי חיוב), אותה פיתחה קומברס בעצמה.

עוד מציין לוק בסקירתו כי הוא צופה את המשך הגידול בצבר ההזמנות של קומברס, אשר עמד בסוף אוקטובר על 646 מיליון דולר. זאת, על רקע הביקוש למערכת ה-Insight ולשירותי ערך מוסף נוספים, וכן הודות לכמה זכיות בתחום הבילינג, ובראשן הזכייה במכרז של חברת הטלקום האוסטרלית, טלסטרה.

בנוגע ל-2006, הוא משאיר בינתיים ללא שינוי את התחזית להכנסות של 1.5 מיליארד דולר ולרווח (בנטרול הוצאות על אופציות) של 82 סנט למניה. לוק גם מתייחס לנקודה הרגישה אצל קומברס, הרווחיות התפעולית, וצופה המשך שיפור בשנה הקרובה ל-11%, לעומת 9.5% אשתקד. בטווח הארוך, הוא מאמין כי קומברס יכולה להשיג את היעד של רווח תפעולי בשיעור של כ-15% מההכנסות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully