וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרשות להגבלים עסקיים: גובר הסיכוי לאישור מיזוג מלא של חברות הכבלים

גיא הדס

12.7.2001 / 14:29

כך נודע ל-TheMarker.com; זאת, בניגוד להערכות כי הממונה על ההגבלים העסקיים יאשר מיזוג של התשתיות ללא התוכן, ובניגוד לעמדתו של היועץ המשפטי לממשלה


בכירי הרשות להגבלים עסקיים מסכמים בימים אלה את החומר שנאסף בנושא בקשת המיזוג של חברות הכבלים לקראת ניסוח תשובה לבקשה. ל-TheMarker.com נודע כי האפשרות שהרשות להגבלים עסקיים תאשר מיזוג מלא מתחזקת, לאור הממצאים שהועלו בבדיקה. נטייה זו עומדת בניגוד להערכות קודמות כי הממונה להגבלים עסקיים, דרור שטרום, יאשר מיזוג של התשתיות בלבד ללא התוכן.

אתמול בלילה, במסגרת הדיונים של וועדת הכלכלה בנושא התיקון לחוק הבזק, הוחלט כי יתאפשר לחברות הכבלים לשתף פעולה גם בתחום התוכן למשך 7 שנים. אולם, אישור סעיף זה דורש הסכמתו של הממונה להגבלים עסקיים.

בכל מקרה הממונה לא מוכן לדון באישור הסעיף או בכל עניין הקשור בהסדר כובל למיזוג בין חברות הכבלים, עד מתן התשובה לבקשת המיזוג של שלוש חברות הכבלים: ערוצי זהב, תבל ומתב . אולם, אם אכן תאשר בסופו של דבר הרשות להגבלים עסקיים מיזוג מלא, גם בתחום התוכן לחברות הכבלים, לא יהיה צורך לדון בסעיף המיזוג הזמני וההחלטה של ועדת הכלכלה מאתמול תהפוך למיותרת.

לפני כחודש, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, דוידה לחמן מסר, העלתה רעיון לפיו יאושר לחברות הכבלים למזג את תחום התוכן במסגרת של הסדר כובל ל-5 שנים. שמואל דנקנר, בעל השליטה במתב, הסכים לדון בעניין ודרש הסדר כובל של לפחות 10 שנים. לעומתו, בעלי ערוצי זהב ותבל יצאו כנגד הרעיון של הסדר כובל מכל סוג שהוא ודרשו מיזוג מלא ולא מוגבל.

במתב טוענים כי בבדיקה מול בנקי ההשקעות עולה כי כדי שניתן יהיה לגייס כסף עבור הפעילות העתידית של החברה הממוזגת בתחומי תקשורת חדשים צריך מיזוג מלא של חברות הכבלים עם אופק פעילות של לפחות 10 שנים.

שלשום הגיעו חברות הכבלים ומשרד האוצר להסכמה לגבי גובה ואופן התשלום עבור זכותן להשתמש בתשתית הכבלים גם לאחר סיום הזיכיון, ועבור הרישיון להפעלת שירותי תקשורת בנוסף לאספקת שירותי טלוויזיה רב ערוציים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully