וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בובות מין יובילו קמפיין נגד הטרדה מינית

רויטרס

9.3.2006 / 10:46

המכון הלאומי לנשים במקסיקו יוצא בקמפיין בוטה נגד הטרדת נשים במקום העבודה. בובות מין יולבשו בחליפות ויזכו לליטופים

מקסיקו מפעילה צבא של בובות מין מתנפחות, לבושות כמנהלות עסקים, בקמפיין ציבורי נגד הטרדה מינית במקום העבודה. יוזמי הקמפיין מקווים להשיג שינוי כלשהו בהתנהגותם של גברי המדינה הידועה באתוס המאצ'ואיזם שלה.

המודעות המכריזות על הקמפיין, שהופיעו במקביל ליום האשה הבינלאומי שחל אתמול, מציגות בובות מין בעלות עיניים בוהות ופיות אדומים פעורים, לבושות בחליפות וישובות לפני מחשבים.

"לא אשה לא מגיע שיתייחסו אליה כמו אל חפץ. הטרדה מינית משפילה, והיא לא חוקית", אומר הקריין בסוף תשדיר הטלוויזיה, המראה גבר חולף על פני אחת הבובות ומלטף בדרך אגב את כתפה.

המכון הלאומי לנשים במקסיקו אומר כי הקמפיין – שיופיע בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות הכתובה ובשלטי חוצות החל במרץ הקרוב – מיועד לעורר מחלוקת ולסמל את השימוש בשים כבאובייקטים מיניים. נפגעות הטרדה מינית אינן זוכות לתמיכה ממשית מהחוק במקסיקו. גיל ההסכמה ליחסי מין משתנה ממדינה למדינה בתוך מקסיקו, ובמקומות מסוימים הוא עומד על 12. הפלות זוכות ליחס שלילי מצד הרוב הקתולי במדינה, וקורבנות אונס רבות מוצאות עצמן תחת לחץ מצד בתי המשפט ומערכת הבריאות להביא ילדים שבהם אינן רוצות. הסקרים מראים כי שיעור הנשים המוכות בבתיהן הוא עצום.

הקמפיין נגד הטרדה מינית מגיע זמן קצר לאחר קמפיין שכוון נגד אלימות נגד נשים, במסגרתו הוצגו נשים ידועות כשפניהן חבולות וחתוכות. גם נשיא מקסיקו, ויסנטה פוקס, הוביל קמפיינים נגד אפליה מינית בחמש שנותיו בתפקיד. עם זאת, הוא עורר סערה מוקדם יותר השנה כשהתייחס לנשים בצחוק כ"מכונות כביסה דו- רגליות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully