וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ פורז - המחוקק המוביל במאבק למען בע"ח

8.3.2006 / 17:40

סקר "אנונימוס" השווה בין פעולות המפלגות למען החיות: מרצ וש"ס בולטות לחיוב, הליכוד מדשדש. ויש גם ח"כים צמחונים

ח"כ אברהם פורז, יו"ר תנועת ח"ץ, הוא אחד הפרלמנטרים המצטיינים ביותר במאבק למען [[זכויות בעלי חיים]]. כך עולה מניתוח תוצאות סקר שביצעה עמותת [[אנונימוס]] לקראת הבחירות הקרובות. העמותה בחנה את מצעי המפלגות, ושלחה לכל חברי הכנסת סקר, שבחן את עמדותיהם. מניתוח של הממצאים עולה עוד, כי מרצ וש"ס בולטות אף הן בפעילותן במליאה לרווחת בעלי החיים.

ח"כ אברהם פורז זוכה לתשבוחות בעקבות פעילותו למען בעלי החיים, שכללה: העברת חוק צער בעל חיים, תיקצוב עיקור וסירוס חתולים, ופעילות לקידום תקנות והנחיות מטעם משרד החקלאות. פורז הוא צמחוני, המקפיד לציין כי הפגיעה בבעלי חיים במשקים גדולה לאין שיעור בחומרתה מכל פגיעה אחרת בחיות.

מפלגת מרצ-יח"ד זכתה לתואר "מצטיינת". זכויות בעלי חיים מוזכרות הן במצעה, הן בתשובותיה לשאלון והן בפעילות עקבית להגנת בעלי חיים. באנונימוס מציינים את ח"כ זהבה גלאון, שפעלה נגד ניצול חיות במופעי בידור ואת צביה גרינפלד, שפעלה למען בעלי חיים גם מחוץ לכנסת, ואף ספגה בשל כך גינויים מגורמים חרדיים.

אנשי ש"ס התגלו כלוחמים בפגיעה בזכויות בעלי חיים, למרות שאין במצעה התייחסות לנושא. הרב עובדיה יוסף סיפק לאורך השנים פסקי הלכה המבוססים על האיסור ההלכתי לצער בעלי חיים, כולל האיסור לפטם אווזים. אנשי ש"ס, ובראשם ח"כ משולם נהרי, סייעו לבלום בוועדת החינוך את ניסיונות משרד החקלאות להמשיך את פיטום האווזים. יו"ר המפלגה, אלי ישי, התחייב בתשובותיו לשאלון אנונימוס כי יתמוך ביעדי העמותה בכנסת ה-17. המפלגה הדתית השנייה, יהדות התורה, לא כללה במצעה התייחסות לנושא.

מחוייבות אישית של חברי כנסת

שלוש המפלגות הגדולות - קדימה, העבודה והליכוד - לא כללו במצען התייחסות לזכויות בעלי החיים, אך באנונימוס מציינים שכמה חברי כנסת מטעמן קידמו את הנושא. שרת החוץ ציפי לבני, המתמודדת מטעם קדימה, היא צמחונית, שעוד כחברת כנסת נאמה בעצרות אנונימוס והזדהתה עם סבל החיות במשקים.

במפלגת העבודה, ח"כ איתן כבל הוא חבר הכנסת העקבי ביותר במפלגה במאבקו למען בעלי חיים - בכנסת הנוכחית הוא יזם שלוש הצעות חוק למען חיות והשתתף במאבק נגד פיטום אווזים. העמותה מציינת לטובה גם את השר יצחק הרצוג ואת ח"כ אבי יחזקאל.

במפלגת הליכוד זוכה ליחס דואלי מצד העמותה- מחד גיסא, שר החקלאות מטעמה, ישראל כץ, פעל להוצאת האווזים מחוץ לחוק צער בעלי חיים. מאידך גיסא, ח"כ עוזי לנדאו הצביע נגד המשך פיטום האווזים חרף מחאות חברי מפלגתו שהגיעו לוועדת החינוך לבקשת השר כץ. ח"כ יולי אדלשטיין, אומרים באנונימוס, ראוי לשבח מיוחד על העברת הצעת חוק האוסרת נטישה של בעלי חיים.

ראש מפלגת חד"ש, ח"כ מוחמד ברכה, חתום על שתי הצעות חוק למען בעלי חיים בכנסת האחרונה. ברשימת רע"ם-תע"ל נמצא ח"כ אחמד טיבי, שפעל רבות למען חיות. במענה לשאלון אנונימוס הבטיח טיבי כי יתמוך בכל יעדיה, וכמוהו גם יו"ר הסיעה ח"כ עבד-אלמלכ דהאמשה.

לשתי מפלגות הימין הגדולות, האיחוד הלאומי-המפד"ל וישראל ביתנו, אין התייחסות לבעלי חיים במצען, אולם באנונימוס מציינים את המחויבות האישית של חברי כנסת מטעם האיחוד הלאומי-המפד"ל לנושא.

הירוקים ועלה ירוק הן המפלגות המבטיחות ביותר מבחינת יחסן לזכויות בעלי חיים, אך הן מעולם לא נבחרו לכנסת. שתיהן מחזיקות במצעים מבטיחים, אך באנונימוס מציעים לחכות ולראות כיצד הן יפעלו כשתינתן להם ההזדמנות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully