וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגברים הופכים נשיים בזוגיות ארוכת טווח

8.3.2006 / 16:15

מחקר של אונ' חיפה: גברים מפתחים תכונות של הענקה, אמוציונליות וחום. בנות זוגם הופכות יותר "גבריות"

מחקר חדש באוניברסיטת חיפה מעלה, כי ככל ששנות הנישואין של בני זוג רבות יותר, כך חל שינוי בתפקידים שכל אחד מהם ממלא בבית.

"אם בעבר נטו הגברים לשייך את מטלות הבית, כמו ניקיון, בישול וטיפול בילדים לאישה, הרי שכיום הם תופסים מטלות אלה כשייכות יותר לבעל וגם מבצעים אותן", אמר עומר שגיא מבית הספר לעבודה סוציאלית באוניברסיטת חיפה, שחקר את השינוי בתפיסת חלוקת התפקידים בין בני זוג הנשואים למעלה מ-45 שנה.

הוא גם גילה, שנשים שתפסו בתחילת נישואיהן את התפקידים "החוץ ביתיים" ואת הפרנסה כגבריים, ואף התייחסו לגבר כגורם הדומיננטי וכמקבל ההחלטות בבית, נוטות עם השנים לתפוס את התפקידים הללו כחלק מתפקידיהן.

בזוגיות ארוכת טווח נוטים הגברים להיות בעלי תכונות "נשיות" יותר מאשר בצעירותם, תכונות הקשורות בהענקה, ביטוי אמוציונלי וחום. הנשים בזוגיות ארוכת הטווח מפתחות תכונות "גבריות" יותר מבצעירותן: תכונות הקשורות בקבלת החלטות, הפעלה, אקטיביות והישגיות.

הראייה משתנה אחרי 40 שנים יחד

אוכלוסיית המחקר כללה 128 זוגות הנשואים למעלה מ-45 שנים, שרואיינו בנוגע לחלוקת התפקידים בבית ולתפיסת תפקידי כל אחד מהמינים, כיום ובשלוש השנים הראשונות לנישואיהם.

מממצאי המחקר עולה כי בקרב בני הזוג חל שינוי לכיוון שוויוניות, כלומר נטייה לכיוון הגבריות אצל נשים ולהפך אצל גברים, בנוגע למטלות החוץ והתוך ביתיות במהלך שנות נישואיהם.

"נראה כי אחרי 40 שנה ויותר של חיים ביחד, תחת קורת גג אחת, בני הזוג מפתחים ראייה דומה על חיי המשפחה והתפקידים השונים בחיי היום יום", הסביר החוקר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully