וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צעדים משמעתיים ינקטו נגד השגריר איילון

8.3.2006 / 7:38

איילון העביר לחוקר מטעם הנציבות קלטות בהן מודה, לטענתו, מנכ"ל המשרד כי עוזרו פוטר בדרישת רעיית שר החוץ דאז, שלום

הקלטת שבה הקליט השגריר בוושינגטון את מנכ"ל משרד החוץ, רון פרושאור, ואת המשנה למנכ"ל, נסים בן שטרית, הועברה לחוקר המיוחד מטעם נציבות שירות המדינה, והוא האזין לה. בקול ישראל דווח, כי השגריר, דני איילון, לא יזומן ככל הנראה לבית-דין של נציבות שירות המדינה אך יינקטו נגדו הליכים משמעתיים, לאחר שימוע אצל שרת החוץ הנוכחית, ציפי לבני, או בכיר אחר במשרדה.

איילון הקליט את פרושאור ואת בן שטרית בזמן פרשת הפיטורין של עוזרו, לירן פטרזיל, בידי שר החוץ דאז, סילבן שלום. לדבריו, בן שטרית אמר לו בפגישה בוושינגטון ב-18 בדצמבר, כי ההנחיה לפטר את עוזרו "היא בהוראת רעיית שר החוץ", [[ג'ודי ניר שלום מוזס]]. ואילו פרושאור אמר לו, לדבריו, "כי זו החלטה של שר החוץ ורעייתו וכי ניסה להניא אותם מכך, ללא הצלחה".

אחת הטענות המרכזיות לאורך הפרשה היתה כי רעיית שר החוץ דרשה להיפגש עם הזמרת מדונה, ומכיוון שפטרזיל לא הצליח לארגן את הפגישה היא דרשה לפטרו, והסיתה את השר שלום כנגד השגריר.

פרקליטו של השגריר דני איילון, עורך הדין יהושוע רזניק, אישר את הדברים והסביר כי השגריר הקליט את השיחות כדי להתגונן, משום שחש שמתנכלים לו.

שר החוץ דאז, סילבן שלום, החליט להפסיק את כהונתו של איילון בוושינגטון, לאחר בדיקה של חוקר שנשלח לוושינגטון מטעם נציבות שירות המדינה. החוקר בדק יחס "בעייתי" של אשת השגריר לעובדי בית השגריר, ונסיעות של איילון ועוזרו לירן פטרזיל, שיש חשד כי לא נעשו על פי כללי התקשי"ר (תקנון עובדי המדינה).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully