וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בישראל בתי החולים הצפופים בעולם המערבי

8.3.2006 / 7:06

תפוסת המיטות הממוצעת, 95.9%, היא הגבוהה ביותר בין המדינות המתועשות. הגורם העיקרי: שיעור המיטות עומד על 2.2 לאלף תושבים

דו"ח חדש של משרד הבריאות, המשווה בין נתוני מערכת הבריאות הישראלית לאלו של 31 המדינות החברות בארגון המדינות המתועשות, מגלה כי הצפיפות בבתי החולים בארץ היא הגבוהה ביותר בקרב המדינות המערביות, עם תפוסה ממוצעת של 95.9% מהמיטות.

לשם השוואה, ב[[גרמניה]] עומדת התפוסה הממוצעת על 77.6%, ובארצות הברית על 66.2%, מה שמצביע על פער גדול בין המצב בישראל למצב במדינות המערב. במעריב דווח, כי את הדו"ח ערך גבי בן-נון, סמנכ"ל לכלכלת בריאות במשרד הבריאות.

אחד הגורמים העיקריים לפער הזה הוא שיעור מיטות האשפוז הנמוך בארץ, ביחס לאוכלוסייה: בישראל רק 2.2 מיטות לכל 1,000 תושבים. המדינה המתועשת היחידה בה שיעור המיטות נמוך יותר היא מקסיקו, עם מיטה אחת לאלף תושבים, אך במרבית המדינות המערביות הוא גבוה יותר – 2.8 בארצות הברית, 3.7 ב[[בריטניה]], ו[[יפן]] מתהדרת ב-8.5 מיטות לאלף תושבים.

ואולם, מול הנתונים מדאיגים הללו, שהביאו את שר הבריאות, יעקב אדרי, לומר כי הם "מחייבים בחינה של תוספת מיטות אשפוז כלליות בעשור הקרוב", קיימים גם נתונים מעודדים. שיעור הרופאים בארץ גבוה יחסית, והוא עומד על 3.4 רופאים לאלף תושבים, כמו בצרפת וגרמניה – שיעור גבוה יותר מ[[ארצות הברית]], בה יש 2.3 רופאים לאלף תושבים, ואף מיפן (2 רופאים).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully