וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ב-2005 נוספו כ-9,000 פניות על תקיפה מינית

8.3.2006 / 0:02

השנה התקבלו במרכזי הסיוע כ-33 אלף פניות בדבר תקיפה מינית. עלייה דרמטית בתוקפים בגילאים 13-18 וכן בתקיפת בנות 12 ומטה

לקראת יום האישה הבינלאומי, מפרסם איגוד מרכזי הסיוע לנפגעות תקיפה מינית ולנפגעי תקיפה מינית, את נתוני הפניות שהתקבלו בעשרת מרכזי הסיוע הפזורים ברחבי הארץ.

לפי פירסומי הארגון, בשנת 2005 התבצעו 33,424 פניות לקווי הסיוע, מתוכן 8,970 פניות חדשות.

במסגרת הפרסומים, נראית עלייה דרמטית של 28% בתקיפה מינית קבוצתית ואונס קבוצתי. כמו כן, ניכרת עלייה של 25% במעשי גילוי עריות בשנת 2005 ביחס ל-2004. מבחינת גיל התוקפים, ישנה עלייה של 42% בשיעור התוקפים בני 13-18. קיימת גם עלייה במספר הנפגעות הצעירות, כאשר יש עלייה של 13% בגיל הנפגעות שהינן מתחת לגיל 12, ו-17% עליה בתקיפה מינית של נערות עד גיל 18.

מנכל"ית האיגוד, טל קרמר ודעי, אמרה על הפרסום כי "הנתונים שמגיעים ממרכזי הסיוע מדווחים על ירידה מדאיגה בגילאי נפגעות ונפגעי התקיפה המינית וכן ירידה בגילאי התוקפים". כמו כן, ציינה קרמר-ודעי כי "החברה הישראלית בשנת 2006 עדיין לא ערוכה מערכתית להתמודדות אמיתית ואמיצה עם התופעה הקשה של האלימות המינית. כל עוד לא ימצאו התקציבים המתאימים, כל עוד תמשך מסכת ההכחשה והאשמה לא נוכל לקרוא לעצמנו חברה מתוקנת".

בעיתון "הארץ" דווח, כי מנכ"ל המועצה לשלום הילד, הד"ר יצחק קדמן, מייחס את הגידול בתקיפות והירידה בגיל התוקפים לשלושה גורמים - החשיפה הבלתי מבוקרת וה"מצמררת" של ילדים לחומרים פורנוגרפיים או על גבול הפורנוגרפיים, העובדה שקורבנות תקיפה לא מקבלים טיפול בגלל היעדר תקציבים והופכים בעצמם תוקפים, וקלות העונשים. "כל מי שרוצה למכור משהו משתמש בסקס, לפעמים על גבול הפורנוגרפיה, וכל מי שמנסה להתנגד מתויג כחומייניסט שמתנגד לחופש ביטוי", אומר קדמן שמנהל בימים אלה מערכה נגד קמפיין פרסומי לטלנובלה "ילדות רעות" שמשודר בערוץ המוסיקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully