וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טיפול חדש בהשמנת יתר: שרוול קיבה

7.3.2006 / 18:37

הניתוח מביא לירידה של 60 אחוזים בעודף המשקל. חולים שעברו את הניתוח מדווחים על תחושת שובע ויכולים לאכול מזון מגוון

שיטת ניתוח חדשה לטיפול בהשמנת יתר- שרוול קיבה. מדובר בניתוח שמקטין את ה[[קיבה]] לנפח של כ-50 סמ"ק ואינו משנה את שאר [[מערכת העיכול]]. הניתוח מבוצע בשיטה זעיר פולשנית (לפרוסקופית) באמצעות חתכים זעירים בבטן.

"בניתוח שרוול קיבה מסיר המנתח כ-75% מנפח הקיבה, ויוצר קיבה חדשה בצורת צינור המשכי ל[[ושט]]", אומרת מנהלת מלב"י – מרכז לטיפול בהשמנת יתר, ד"ר אסנת רזיאל. "מחקרים מעידים כי בעקבות הניתוח יורדת באופן משמעותי רמתו של הורמון הרעב גרלין שמקורו בקיבה. החולים מעידים כבר ביום שלאחר הניתוח על תחושת שובע, ובנוסף מוגבל נפח קיבתם לארוחות של 50 סמ"ק, מה שתורם לירידה ניכרת במשקל".

ניתוח שרוול קיבה מתאים לחולים הסובלים מהשמנת יתר חולנית, עם ערכי [[BMI]] מעל 40 או מעל 35, הסובלים מתחלואות נוספות. לשיטה, שפותחה בארה"ב, יתרונות רבים: נמנעים סיבוכים של זיהום פצע ושל הופעת בקע בצלקת הניתוחית, הכאבים מופחתים באופן משמעותי בהשוואה לניתוחים פתוחים, והחולה חוזר במהירות לאורח חיים רגיל. חולים שעברו ניתוח זה מסוגלים לאכול מגוון עשיר של מאכלים לאחריו, משום שנשמר הסוגר של הקיבה ומתאפשר תהליך עיכול רגיל.

ד"ר רזיאל הוסיפה, כי "בניתוח שרוול קיבה יש ירידה של כ-60% מעודף המשקל. ניתוח זה היווה בעבר שלב ניתוחי ראשון בחולים עם BMI מעל 50 ותחלואות נלוות קשות. לאחר שנה תוכנן השלב השני, הכולל מעקף קיבה או מעקף תריסריון. התוצאות הטובות של הניתוח הביאו לכך שמנותחים רבים לא נזקקו כלל לשלב השני, והניתוח צבר תאוצה כאחת האלטרנטיבות הטובות לטיפול בהשמנת יתר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully