וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בבאר שבע דורשים לשקם את מתחם העיר העתיקה

7.3.2006 / 17:54

העירייה והמועצה לשימור אתרים טוענות, כי מצבה של העיר העתיקה מחייב שיקום, ומבקשות מהממשלה לההקצות משאבים לנושא

עיריית [[באר שבע]] והמועצה לשימור אתרים דורשות מהממשלה להעניק מעמד של אתר לאומי לשימור לעיר העתיקה בבירת הנגב. העיר העתיקה, שלא מזמן ציינה 100 שנה להקמתה, היא העיר הראשונה שהקימה [[האימפריה העותומנית]] בארץ ישראל, ואחת היחידות בעולם שתוכננה מראש כעיר שלמה. זאת, בניגוד לערים אחרות, שהתחילו מיישוב מצומצם, והתפתחו בהדרגה.

העיר, שהוקמה על צומת הדרכים החשוב ביותר בדרום, ובמפגש הגבולות של שלושת השבטים הבדואים הגדולים ב[[נגב]], תוכננה במבנה שתי וערב. היא כללה בחלקה העליון את מבני הממשל וציבור, בחלקה התחתון מבני מגורים ומסחר, וכן גינות, בארות ועוד.

כמה מהמבנים והאתרים ההיסטוריים במתחם - באר אברהם, בית המושל, בית הספר לילדי השייח'ים ואחרים - שוקמו במשך השנים, בין השאר על ידי גורמים פרטיים. אולם בעירייה אומרים, כי מצבו של מתחם העיר העתיקה מחייב שיקום ושימור מקיפים. רק כך יוכלו להינצל אתרים חשובים כתחנת הרכבת הטורקית, מתחם בית החולים הדסה (קצין העיר), מתחם ורד, הגשר הטורקי מעל [[נחל באר שבע]] ורבים אחרים.

פוטנציאל אדיר

לדברי ראש עיריית ב"ש, יעקב טרנר, ומנכ"ל המועצה לשימור אתרים, יוסי פלדמן, הממשלה והכנסת צריכות להוביל מהלך, שיכלול הכרה ברמה הלאומית בעיר העתיקה של באר שבע כבעלת חשיבות לאומית ובינלאומית בתחום השימור. "יש להקצות תקציב משמעותי לשימור העיר, לעודד יזמים ובעלי מבנים היסטוריים לשמרם ולהקים קרן מיוחדת לגיוס תרומות ומשאבים לנושא", אמרו השניים בסיומה של ישיבה בנושא.

"אין כל ספק, כי לעיר העתיקה יש פוטנציאל אדיר להפוך לפנינה תיירותית של ממש, שתהווה למעשה את מרכז התיירות בנגב כולו", אומרים בעיריית באר שבע ובמועצה לשימור אתרים. "בדומה למקומות אחרים בארץ, גם כאן יכולים מבנים היסטוריים משוקמים להפוך לגלריות, בתי קפה, מסעדות, ואטרקציות נוספות, שיהפכו את המקום לתוסס, דינאמי ופעיל 24 שעות ביממה.

"כמו כן, ניתן למשוך צעירים רבים לאזור על ידי הכשרת מגורי סטודנטים במבנים משומרים. לאור מצבו הקשה של המתחם, אנו קוראים לממשלה ולכנסת לפעול בהקדם לקידום יוזמה זו, בטרם ייהרסו שכיות חמדה נוספות בעיר העתיקה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully