וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוניברסיטאות בארה"ב יחוייבו לאפשר גיוס לצבא בשטחן

7.3.2006 / 16:45

ביהמ"ש דחה את תביעת האוניברסיטאות להוציא משטחם מגייסים של הצבא. ההתנגדות נולדה בשל מדיניות צבאית מפלה כלפי הומוסקסואלים

בית המשפט העליון בארה"ב קבע כי אוניברסיטאות וקולג'ים הממומנים על ידי המדינה, יאלצו להכניס לשטחן מגייסים של צבא ארה"ב ואם לא יעשו כן, יישלל מהן התקציב הפדרלי.

רשת ה-BBC דיווחה כי בהחלטה, דחה פה אחד בית המשפט את תביעתם של המוסדות האקדמים, שלא לאשר כניסתם של המגייסים אל שטחי המוסדות האקדמים. ההתנגדות, נבעה מהתנגדותם למדיניות הצבא בכל הנוגע להומואים ולסביות.

הפנטגון אימץ מדיניות, לפיה יסכים הצבא לגיוסם של הומואים ולסביות, בתנאי שישמרו את נטיותיהם המיניות לעצמם. המוסדות האקדמים, ובעיקר בתי הספר למשפטים, התנגדו לגישת ה"אל תשאל, אל תספר", בטענה שהיא פוגעת בחופש הביטוי.

טענתם העיקרית היא שהסטודנטים והסגל, לא צריכים להתרועע עם גורמים אשר מתנגדים לתפיסה הבסיסית של האוניברסיטאות, המתנגדת לאפליה. בעתירתם, הבהירו העותרים, כי על אף האמור, הם אינם יכולים לוותר על מימון ממשלתי, העומד על 35 מיליארד דולר בשנה.

בהחלטתו, כתב נשיא בית המשפט העליון של ארה"ב, ג'ון רוברטס, כי "סטודנטים וסגל רשאים להביע את דעתם, גם אם היא מנוגדת לעמדות הצבאיות". עם זאת אמר רוברטס, כי הגיוס בקמפוסים של המוסדות האקדמים הוא כלי יעיל מאוד לצבא.

"הפסדנו בקרב אחד, במאבק על זכויות ההומואים והלסביות, אבל במלחמה אנחנו מנצחים", אמר ג'ושוע רוזנקרנץ, אחד מעורכי הדין של התביעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully