וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על מי אתם עובדים?

אלי חזן

7.3.2006 / 9:49

אלי חזן צחק כששמע את איל ארד מאשים את הליכוד בההתנהלות של עמרי שרון, ומזכיר לו שעמרי שרון וחבריו נמצאים בקדימה

יש להניח שעוד לפני כתבתו של רביב דרוקר בערוץ 10 על חגיגת המינויים של עמרי שרון חשבו היועצים האסטרטגיים של קדימה על תגובה נחרצת, שתמזער את הנזקים שנגרמו למפלגה. כרגיל בפוליטיקה הישראלית, כאשר רוצים לברוח מאשמה מסוימת מתקיפים את הצד השני, על מנת לשנות נושא מיד.

במקרה המאוד פרטני שלפנינו, קיבלנו ראיות לכאורה לשימוש הפסול שעשה עומרי שרון על מנת לקדם את חבריו, שאז היו בליכוד והיום הם בקדימה. מיד נשלחו דוברי קדימה להגיב על הידיעה, ומה הם עשו? האשימו את הליכוד בדבר, כאילו אין למשפחת שרון שום נגיעה לעניין, כאילו חברי המרכז שעברו לקדימה הם ישרי כפיים וכאילו בליכוד לא התרחשו שינויים מרחיקי לכת כבחירת רשימה נקייה יותר וכהוצאת בחירת חברי הכנסת ממרכז המפלגה.

נדמה, כי מי שהרחיק לכת בתגובתו יותר מכולם היה איל ארד. ארד התראיין לגלי צה"ל ואמר בין השאר: "זה סוג של תרבות פוליטית שבה אתה בא ומדבר עם חבר מרכז על ההתנתקות, הוא מדבר על המחסן לנמל אילת". אליבא דהגיגן ארד, "זו התרבות הפוליטית המצויה בליכוד".

אך מי שמצוי היטב ברזי המערכת הפוליטית לא יכול שלא להיעלב מהפגיעה באינטליגנציה הטמונה בתגובתו של ארד. נכון, היו רבים בקרב חברי מרכז שההתנתקות לא עניינה אותם אלא הג'ובים, אך חייבים לעמוד על העובדה הפשוטה שהרוב המכריע של האנשים עליהם מדובר נמצאים כעת במפלגתו של ארד וכי זו התרבות הפוליטית המצויה בקדימה. אין זה פלא שאותם מחפשי הג'ובים עברו לקדימה, משום שכשם שהתפקדו לליכוד על ידי תומכי שרון ממניעים מסחריים כך עברו לקדימה, על מנת לשמור על מעמדם והעדיפו לא להישאר במפלגה שאיבדה בעצם את השלטון. חמור מכך, רבים מאותם מחפשי ג'ובים נשארו בליכוד כסוסים טרויאניים ועשו הכל, בשם מנהיגי קדימה, על מנת להזיק לליכוד.

כלומר, מה שעושה ארד הוא שימוש בחטאים של אנשי קדימה על מנת לפגוע בליכוד. ארד איננו מנסה לענות לגופו של עניין להאשמות, אלא כאמור הוא מתקיף את הליכוד תוך שהוא מתעלם ממשפט הסיום של רביב דרוקר לפיו "רוב האנשים עליהם מדובר בכתבה עברו יחד עם עומרי ועם אולמרט לקדימה".

נמצא לפנינו מקרה ברור של הולכת שולל, דבר בו מתמחים אנשי קדימה. מספיק להסתכל על תשדירי הבחירות כדי להבין עד כמה הולכת השולל היא גדולה. קדימה משתמשת בשרון תוך שהיא מעלימה כמעט לחלוטין את אולמרט וזאת למרות שמי שאמור למלא תפקידים מכריעים בניהול המדינה הוא אולמרט ולא שרון.

תהייה נוספת העולה מכתבתו של דרוקר ותגובתו של ארד היא לא רק ההתנהלות של עומרי שרון, שכבר הודה במספר האשמות שעלו נגדו אלא גם ההתנהלות של מ"מ ראש הממשלה אהוד אולמרט ושל יועצו הבכיר, עובד יחזקאל. בכתבה ניכר, כי לאולמרט ויועצו יש מעורבות ברורה בהתנהלות הבעייתית הזאת. האם זה לא ברור שבעצם הם "ייבאו" את התנהלותם מהליכוד לקדימה? יש לזכור, כי האשמים האמיתיים בהתנהלות המסחרית הזו הם אנשי שרון שעשו הכל על מנת לקנות בכסף את התמיכה בהתנתקות והיו כאלו שלא הסכימו שייקנו אותם בג'ובים – אלו נשארו בליכוד והיום הם מעצבים את דרכו החדשה.

בנוסף, עמרי שרון אמר לא אחת כי אין לו קשר ממשי לקדימה, אך מי שמתסכל על מקבלי הג'ובים שעברו יחד עם עמרי למפלגתו של אבא של עמרי מבינים שיש לו קשר מהותי למפלגה הזאת.

לסיכום, רביב דרוקר הביא כתבה מעולה החושפת מעט מהתנהלות חלק ניכר מאנשי המפלגה שהבטיחה כה רבות אך מקיימת כה מעט. עדיין רב הנסתר על הגלוי בהתנהלות מנהיגי קדימה. נהוג להגיד על הישראלים ש"הם לא פראיירים", יש להניח שהישראלים גם לא היו רוצים שיוליכו אותם שולל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully