וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלונות בארץ יגישו רום סרוויס בכלי פלסטיק

7.3.2006 / 8:24

משגיחי הכשרות מתלוננים כי אין פיקוח על כלים מחוץ למטבח, והרב הראשי הורה למלונות להגיש את ארוחות הפאר בצלחת פלסטיק

אם אתם לא בין האלפים שטסים לחו"ל ב[[פסח]] והחלטתם לצאת לחופשה בארץ, השנה המחיר שתשלמו על ההחלטה יהיה כשר מתמיד: הרבנות הראשית הורתה לכל בתי המלון להגיש את האוכל המוגש לחדרים, ה"רום סרוויס", מפואר ככל שיהיה - בכלים חד פעמיים. בידיעות אחרונות דווח כי תוכניתו של הרב הראשי האשכנזי, [[יונה מצגר]], היא להחיל את ההוראה גם בשאר השנה, אך החשש ממרד מלונות מעכב את ההחלטה הסופית לגביה.

הסיבה, נמסר מלשכת הרב, היא תלונות ממשגיחי כשרות במלונות על "תקלות שיכולות להיווצר בעקבות הוצאת כלים מהמטבח" – ועל כן, הוצאת הכלים מתחת עיניהם הפתוחה של המשגיחים. הבעיה היא שאורח שאינו מקפיד על כשרות עלול למרוח לחמנייה שקנה בחוץ עם סכין כשר לפסח, או לערבב חלב ובשר על צלחת שירות החדרים. על פי ההלכה, מעתה והלאה הכלים הללו לא כשרים, ואם אף אחד לא יודע על כך, הם יכולים להגיע גם לחדרים של אורחים יראי שמיים.

"אם דרישה כזאת תגיע, נדחה אותה על הסף. אנחנו מוציאים ברום סרוויס רק אוכל כשר, ובתום הארוחה אנחנו מקפידים לאסוף את המגש בחזרה", אמר חיים שקדי, מנהל מלון המלך דוד בירושלים. "לא סביר שהאורח יחזיק בחדרו בקבוק חלב ויטריף את הכלים הבשריים".

אולם, מהלך כזה עלול לשלול ממלון סרבן את תעודת הכשרות שלו – מהלך שיפגע אנושות ברווחים. השאלה היא, מה יפגע בהם יותר: שלילת התעודה או הגשת ארוחות הפאר בצלחות פלסטיק במקום בסרוויסים משובחים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully