וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר: העלאת שכר המינימום תוציא אלפים מקו העוני

6.3.2006 / 20:10

מחקר חדש מעלה, כי העלאת שכר המינימום בכ-20% תוציא מקו העוני יותר מ-145 אלף משפחות וכי העלאה זו לא תפגע בתחרות במשק

מחקר חדש של המכון הישראלי למחקר כלכלי וחברתי בוחן את ההשלכות הכלכליות והחברתיות של העלאת שכר המינימום בישראל. המחקר מראה שבהשוואה בינלאומית, שיעור המסים המשולמים בישראל על העסקת שכירים הוא הנמוך ביותר, ביחס למדינות מפותחות. משמעות הדבר היא שעובדים בשכר נמוך בישראל זולים יותר עבור מעסיקיהם, לעומת עובדים בשכר נמוך במדינות אחרות.

בנוסף עולה מן המחקר, כי מרבית המשפחות בעלות מפרנס יחיד בשכר מינימום נמצאות מתחת לקו העוני. משפחות בעלות שני מפרנסים נמצאות במצב גבולי. לפי המחקר, אם יועלה שכר המינימום בכ-21.5% ל-4,056 ש"ח בחודש, יעלו מרבית המשפחות העניות אל מעל לקו העוני, ביניהן משפחות בעלות מפרנס יחיד וילד. לפי ההערכה, מדובר בכ-145 אלף משפחות.

המחקר נעשה על ידי ד"ר רובי נתנזון והגר צמרת קרצ'ר, כחלק מ"סנאט", פרוייקט מחקרי המופק אחת לשבוע ומופץ בין חברי כנסת, מנכ"לים של משרדים ממשלתיים וראשי ארגונים כלכליים ומלכ"רים. חלוקה זו מתבצעת על מנת שהמידע ישמש כבסיס בתהליך קבלת החלטות. בועדת ההיגוי של הסנאט חברים עוזי ברעם, ח"כ גלעד ארדן, ח"כ איתן כבל, ח"כ אתי לבני, הרמן בנץ ויוסי ביילין.

ד"ר נתנזון, ראש המכון הישראלי למחקר כלכלי וחברתי, אמר בהתאם לתוצאות המחקר כי "העלאת שכר המינימום לא תפגע בתחרותיות של המגזר העסקי, מכיוון שמרבית המשתכרים שכר מינימום נמצאים בענפים שלא חשופים לתחרות בינלאומית, כמו חינוך ובריאות. כאסטרטגיה על המשק הישראלי לעודד ענפי משק בהם יש פריון וערך מוסף גבוה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully