וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טיל איראני משודרג מאיים על מערב אירופה

6.3.2006 / 19:05

איראן ביצעה ניסוי ב"שיהאב 4", שמגיע לטווח של 4,000 ק"מ. הביון הגרמני מנסה לסכל מאמצי טהרן להשיג טכנולוגיה בליסטית

איראן עלולה להוות איום אסטרטגי על מערב [[אירופה]], לאחר שביצעה, ככל הנראה, ניסוי מוצלח בטיל חדש – "שיהאב 4". לטיל החדש טווח של 4,000 ק"מ. הטיל התפוצץ באוויר, אך לפי דיווח המתפרסם היום באתר בריטי העוסק בחדשות צבאיות, הניסוי הוכתר בהצלחה.

ה"שיהאב 4" מבוסס על הטכנולוגיה של טיל ה"שיהאב 3", שהטווח שלו הוא 2,200 ק"מ. נראה, ששני הדגמים מבוססים על טיל סובייטי ישן – ה-5-SS, שהיה נישא על גבי משאיות והיה בשימוש [[הצבא הסובייטי]] עד אמצע שנות ה-80.

הרוסים מכחישים שמכרו את הטכנולוגיה לאיראן, אך כל אחד ממהנדסי הבליסטיקה הרבים, שעבדו בשירות [[ברית המועצות]], עלול היה למכור אותה לגורמים בטהרן. את המידע הנדרש להכנת טיל כזה ניתן להעביר בתיק מסמכים או על גבי דיסק. לאיראן יש מהנדסים ויכולת לייצר מרכיבים המתאימים לטכנולוגיה הסובייטית.

מטהרן נמסר, כי טיל ה"שיהאב 4" פותח כאמצעי לשיגור לוויינים. כמיליארד דולר הושקעו בפרוייקט. ניסוי השיגור הראשון של הטיל בוצע לפני שלוש שנים. ככל הנראה, ניתן יהיה להכניס את הטיל לשימוש מבצעי תוך שנתיים.

מקורות בשירותי הביון של גרמניה אמרו היום, כי [[איראן]] האיצה את המאמצים לייצר טכנולוגיית טילים. ממשלת גרמניה שלחה מכתבי "אזהרה מוקדמת" לחברות גרמניות, ובהן ביקשה מהן להגביר את העירנות לנוכח מאמצי המודיעין האיראני להשיג את הטכנולוגיה. הרשויות עצרו מספר אזרחים גרמנים, כחלק מחקירה שנועדה לסכל ניסיונות של המודיעין האיראני לרכוש טכנולוגיה צבאית בגרמניה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully