וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נמאס מה"מושחתים נמאסתם"

יעל קישיק

6.3.2006 / 16:15

יעל קישיק רואה את התחקירים על אולמרט ועמרי שרון, ולא נופלת מהכסא. היא רק נעה בו באי נוחות למראה התקשורת המתערבת בבחירות

לאחר חשיפת התחקירים על עסקאות נדל"ן שונות ומשונות מאוד של מ"מ ראש הממשלה, אהוד אולמרט, וחשיפה מיוחדת של כל תולדות השחיתות של מי שעומד, כנראה, להיות ראש הממשלה הבא, לצד צילומים מרעישים המראים את אותו אדם בדיוק מתפלל למכות עם המתנחלים בהתנתקות, הגיע התחקיר המרעיש האחרון – יומניו של עמרי שרון.

חדשות ערוץ 10 הצטרפו אתמול לחגיגת השחיתות של מועמדי קדימה לכנסת ה-17, וחשפו לנו יומנים מפתיעים, בהם רואים, שחור על גבי לבן, שעמרי שרון – כן, כן, עמרי שרון , בנו של ראש הממשלה המאושפז מזה כחודשיים בבית החולים, מינה את מקורביו לתפקידי מפתח. והפתעה נוספת – כמעט כל אותם מקורבים נמצאים היום גם ברשימת קדימה. הפתעה גדולה. באמת.

אין לי כוונה להוריד מעוצמת העבירות שנחשפו בשבועות האחרונים בתקשורת, מדובר באנשים מושחתים ללא כל צל של ספק. אחד מהם (טפו, טפו) גם ישלם על זה בישיבה בכלא. אך איני יכולה להתעלם מהעובדה שכל הפרשיות האלה נחשפות, איך לא, חודש בלבד לפני שעם ישראל הולך לבחור את נציגיו לארבע השנים הקרובות.

לפחות פעם בשבוע חושפת התקשורת שחיתות חדשה הנקשרת בשמה של קדימה, באופן שגורם לי לתהות האם אין כאן ניסיון של התקשורת לפגוע במפלגה אותה חיבקה במשך חודשים ארוכים. נדמה שברגע של התפכחות, כל התמיכה הזו שקיבלו אנשי המפלגה - החל מההתנתקות שהתחבבה כל כך על התקשורת, דרך הקמת המפלגה החדשה ואישפוזו של אריאל שרון וכלה בליווי אולמרט לכיסא ראש הממשלה בכפפות משי – גרמה לאנשי התקשורת חרטה קלה. כנראה שהם לא תכננו שהדבר יוביל לכזאת נסיקה במספר המנדטים.

אך כעת התקשורת מתקנת את העוול שעשתה. באורח פלא, עמיר פרץ או בנימין נתניהו חפים מכל מעשה שחיתות. הם לא עברו בשום צורה על חוק מימון מפלגות, לא זיגזגו, לא רצו לנהוג באלימות כלפי אף אחד ולא השתמשו במעמדם אפילו כדי לזכות בארוחה חינם במסעדה השכונתית. בנוגע לאחד מהם, לפחות, אנחנו יודעים בפירוש שהוא עשה דברים כאלה, הם הרי נחשפו בבחירות הקודמות.

ולא רק זאת. בכל פעם שנחשף מעשה שחיתות חדש, התקשורת גם נותנת למפלגות המתחרות כר נרחב לתקוף את קדימה. הרי לא מדובר בתעמולת בחירות גרידא, זו רק תגובה הולמת, לא? מה גם שחקירת העבירות, לכאורה, בידי היועץ המשפטי לממשלה חודש בלבד לפני הבחירות גורמת לקבירתן המהירה, על מנת לא להתערב בתוצאות הבחירות, ולאי מתן טיפול הולם במידה שאכן יש צורך בכך.

אין לי דברים טובים לומר על אולמרט ומפלגתו, אבל בכל זאת ההיטפלות הזאת, חודש לפני הבחירות, מסריחה מאוד. בכל מערכת בחירות אנחנו נתקלים בהוצאת רפש על מועמדים אלו או אחרים בבחירות. אך בדרך כלל, המפלגות עצמן הן האחראיות על החשיפות המרעישות. כך, הציבור יכול להבין שמדובר בתעמולה. אך מאחר שבמערכת הבחירות האחרונה המפלגות התקשו כנראה למצוא שחיתויות מופלאות, כמו אלו של יואב יצחק, התקשורת התגייסה במלוא כוחה לסייע להן.

תחקירי התקשורת, המופיעים במסווה של זכות הציבור לדעת, גובלים בהפרה חמורה של חוק תעמולת הבחירות והתערבות כמעט פושעת של התקשורת בסדר היום הדמוקרטי במדינת ישראל. תנו למפלגות לעשות את העבודה ולהוציא את הרפש אחת על השנייה, תאמינו לי שהן יצליחו לעשות את העבודה טוב מאוד, כי כל אחת מהן מסתירה הרבה מאוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully