וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כתב אישום הוגש נגד מפתחי ה"סוס הטרויאני"

5.3.2006 / 11:12

רות האפרתי מואשמת בשורת עבירות מחשב והאזנת סתר, ובעלה מיכאל מואשם כי סייע לה. בקשה להאריך מעצרם עד תום ההליכים

כתב אישום הוגש הבוקר לבית המשפט המחוזי בתל אביב נגד בני הזוג רות ומיכאל האפרתי, מפתחי תוכנת "הסוס הטרויאני", אותה העבירו לחוקרים פרטיים למטרות מעקב בלתי חוקי במחשבים.

רות האפרתי מואשמת בעבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, חדירה לחומרת מחשב, החדרת נגיף מחשב, האזנת סתר, התקנת מכשיר למטרת האזנת סתר, פגיעה בפרטיות, ניהול מאגר מידע בלתי מורשה וקשירת קשר לביצוע פשע. בעלה מיכאל האפרתי מואשם בעבירות פחותות של סיוע לכל העבירות בהן מואשמת אשתו.

מכתב האישום עולה כי השניים פעלו אישית כמנהלים במשותף של חברת "Target - EYA", שהיתה רשומה בישראל, בבריטניה ובארה"ב. מיכאל האפרתי עסק בפיתוחה של התוכנה, ואילו אשתו עסקה בשיווקה לחוקרים הפרטיים וכן עסקה בפועל בהחדרת [[הסוס הטרויאני]] למחשביהם של כמה מקורבנות הפרשה.

עוד נכתב באישום כי פיתוח התוכנה החל ב-2000, כאשר בשלב מסוים נעשה ניסיון לשווקה כדין לגופים ביטחוניים שונים. אולם החל ממחצית 2004 הוחל בניתוב התוכנה לשימושים פליליים באמצעות משרדי החקירות.

בקשה למעצר עד תום ההליכים

במקביל לאישום הוגשה בקשה למעצר בני הזוג עד תום ההליכים נגדם. בכתב הבקשה מציין עורך הדין חיים ויסמונסקי, התובע בפרשה, כי בידי התביעה הודאות מפורטות של בני הזוג.

בין השאר מתארת רות האפרתי את טיב ההתקשרות הפלילית עם החוקרים הפרטיים, את אופן ביצוע ההשתלות של הסוס הטרויאני במחשבי הקורבנות ואת שיטת קבלת המידע מהמחשבים.

מיכאל האפרתי מתאר בהודאותיו את יכולות התוכנה וכיצד פיתח מודעות לפעילות הפלילית במשרדי החוקרים. כן הוא מתאר כיצד המשיך לעסוק במתן פתרונות טכניים שהציגה בפניו אשתו במסגרת התפעול השוטף של התוכנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully