וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר: יוגה מסייעת לבני נוער לרזות

5.3.2006 / 11:05

בני נוער שעשו יוגה ותרגילי נשימה 4 פעמים בשבוע השילו כשלושה קילוגרמים ב-12 שבועות

בני נוער המבקשים להשיל ממשקלם צריכים לקפל את עצמם לתנוחת חצי ירח – או כל תנוחת יוגה אחרת. כך עולה ממחקר חדש, עליו דווח באתר "Health Day News".

חוקרים באוניברסיטת המפטון בווירג'יניה שבארה"ב מדווחים, כי תוכנית המשלבת יוגה ותרגילי נשימה סייעה לבני-עשרה להיפטר מקילוגרמים עודפים. במחקר נכללו 60 תלמידי תיכון בעלי משקל עודף שחולקו לשתי קבוצות. קבוצה אחת עשתה 40 דקות של יוגה ופרניאמה (נשימה שקטה, עמוקה ומאומצת) ארבע פעמים בשבוע במשך 12 שבועות, בעוד שהחברים בקבוצת הבקרה עסקו בפעילויותיהם הרגילות.

"פרניאמה ויוגה הן שני פתרונות התעמלות המתמקדים באזור הבטן. הן קשורות לשינויים בזרימת הדם לאזורים שונים במוח ולשינויים בפעילות המטבולית של המוח", כתב מחבר המחקר, אנאנד ב. שטי, פרופסור-עמית במחלקה לפיזיותראפיה באוניברסיטת המפטון.

בתום 12 בועות המחקר, מדד מסת הגוף (BMI) של חברי הקבוצה שעסקה ביוגה ובפרניאמה ירדה מ-22.8 ל-21.5 (ירידה של 5.7%), בעוד שהמדד של חברי קבוצת הבקרה עלה מ-22.3 ל-22.4. "הירידה הממוצעת במשקל בקבוצת היוגה היתה כשלושה קילוגרמים, ללא הגבלה כלשהי על צריכת הקלוריות באף אחת משתי הקבוצות", כתב שטי.

לדבריו, "הירידה במשקל בקבוצת היוגה יכולה להיזקף לשני גורמים: תרגילי היוגה והפרניאמה עצמם, ווירידה אפשרית בצריכת הקלוריות של המשתתפים בקבוצה זו, בגלל ירידה בנפח הקיבה".

הממצאים הוצגו ביום שישי האחרון בכנס השנתי של אגודת רופאי הלב האמריקאית, העוסקת באפידמיולוגיה ומניעת מחלות לב, שנערכה בפיניקס שבאריזונה.

שטי אומר כי הממצאים מרמזים שיוגה ופרניאמה עשויים לסייע במניעת השמנה בבני נוער, וכי ראוי לכלול אותם במערך תוכניות הפעילות הגופנית במוסדות לימוד ומסגרות אחרות. "אני ממליץ על 30 דקות של פרניאמה ויוגה, שלוש עד ארבע פעמים בשבוע. זה יכול להתבצע בקלות בשעות הפנאי בחברת בני משפחה אחרים בבית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully