וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המוזיקאי גארי גליטר נדון למאסר בווייטנאם

רויטרס

3.3.2006 / 16:37

כוכב הרוק הוותיק נדון ל-3 שנות מאסר לאחר שהורשע בניצול מיני של ילדות. גליטר טען לחפותו לאורך כל המשפט

כוכב הרוק הבריטי הוותיק גארי גליטר נדון לעונש מאסר של שלוש שנים בוייטנאם, לאחר שבית משפט במדינה הרשיע אותו בניצול מיני של שתי ילדות. גליטר, ששמו האמיתי הוא פול גד, הורשע בניצול ו[[הטרדה מינית]] של הילדות, בנות 11 ו-12, בבית הקיט שלו בעיר וונג טאו שבדרום [[וייטנאם]]. גליטר, בן 61, התעקש לאורך כל המשפט כי הוא חף מפשע ואמר כי פסק הדין הוא חלק מקנונייה נגדו. בנוסף לעונש המאסר, הטיל בית המשפט על גליטר קנס בסך 5 מיליון דונג וייטנאמי (כ-315 דולר), כפיצוי למשפחות הילדות.

כאשר ישתחרר מהכלא, צפוי גליטר להיות מגורש לבריטניה, שם יעמוד לדין על מספר אישומים נוספים. עם זאת, אין ודאות שאם גירושו יבחר לשוב לבריטניה. דוברת מטעם משרד החוץ הבריטי אמרה, כי יעד הגירוש תלוי בהחלטת המדינה המגרשת. פרקליטו של גליטר אמר, כי הוא טרם החליט אם לערער על החלטת בית המשפט.

במהלך המשפט, שארך יומיים והתנהל מאחורי דלתיים סגורות, הואשם גליטר כי ביצע סדרה של מעשי זימה בעת שהילדות היו בביתו. השופט אמר כאשר גזר את דינו: "מעשי הזימה שלו פגעו בכבודו של העם בווייטנאם, ולכן הכרחי שייענש". השופט הוסיף כי הוא מאמין שגליטר הבין שהוא סובל ממחלה. גליטר הוחזק במעצר מאז נובמבר.

גליטר זוכה בשנה שעברה מסדרה חמורה יותר של אישומים, בהם אינוס ילדים, עבירה שהעונש עליה נושא עונש מרבי של מוות בכיתת יורים. שגרירות בריטניה בוויטנאם מסרה היום בתגובה: "ממשלות בריטניה ווייטנאם לוקחות ברצינות תהומית את סוגיות תיירות המין וניצול ילדים. המקרה הזה הוא חלק מצעדים מקיפים שננקטים בווייטנאם נגד תיירות המין".

לאחר הרשעתו אמר גליטר לעיתונאים: "לא עשיתי כלום. אני חף מפשע. זו קנונייה של אתם יודעים מי". הוא אף טען, כי לכמה עיתונים בריטיים יש חלק בקנונייה נגדו. בעת שהובל לניידת שהסיעה אותו לכלא נופף גליטר באגרופו הקמוץ באוויר.

גליטר פרץ לתודעת הקהל בבריטניה בשנות ה-70 כאחד ממובילי סצינת ה"גלאם" וכתב, בין היתר, את הלהיט "Leader of the Gang", שדורג במקום הראשון בבריטניה ב-1973. הוא נודע בזכות הופעותיו התזזיתיות ואישיותו הבימתית הנועזת. הוא המשיך להקליט ולהופיע לאורך שנות ה-80 ומרבית שנות ה-90.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully