וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם ממשלת לבנון תחקור את רצח חרירי

3.3.2006 / 13:38

בפגישה היסטורית החליטו מנהיגי המדינה שהממשלה תחקור את רצח ראש הממשלה המנוח. בהמשך ידונו בפירוק החיזבאללה מנשקו

הפלגים היריבים ב[[לבנון]] החליטו לאפשר לממשלה לחקור את רצח ראש הממשלה המנוח, [[רפיק אל חרירי]], כדי שיוכלו להתמקד בנושאים אחרים השנויים במחלוקת. בין נושאים אלו- גורלו של הנשיא הפרו-סורי, אמיל לחוד, ופירוק ארגון ה[[חיזבאללה]] מנשקו. ההחלטה התקבלה בפגישתם של 35 מנהיגים לבנוניים ועוזריהם, מוסלמים ונוצרים, פרו-סורים ואנטי-סורים, שהתכנסו בפעם הראשונה בניסיון להתגבר על המחלוקות העמוקות המפלגות את המדינה מאז סיומה של השליטה הסורית לפני כשנה.

צוות של האו"ם חוקר בימים אלו את פיצוץ המשאית, שהביא למותם של חרירי ועשרים בני אדם אחרים. הממשלה דרשה שבית משפט לאומי יעמיד לדין את החשודים בפרשה. כמו כן ביקשה הממשלה את עזרת האו"ם בחקירת שרשרת הפיצוצים שהחרידה את לבנון מאז אוקטובר והביאו למותם של 33 בני אדם. רבים בלבנון מאשימים את דמשק בהתקפות אלו, אבל גורמים סוריים הכחישו כל קשר.

פלגים פרו-סוריים, חלקם מיוצגים בממשלה הלבנונית, התנגדו בתחילה לחקירת מותו של חרירי, אבל הממשלה הצביעה בעד. נראה שההחלטה שהתקבלה אתמול חותמת את הויכוח בנושא.

נביה ברי, יו"ר הפרלמנט הפרו-סורי, שיזם את השיחות, אמר: "הוחלט פה אחד שהממשלה תעקוב אחר יישום ההחלטות ביחס להתנקשות ולנושאים אחרים". עם זאת, ייתכן שהמנהיגים לא יוכלו לגשר על הפערים בין הצדדים בנושאים אחרים, וצפויים דיונים קשים בקריאות המתחדשות לפיטוריו של הנשיא הפרו-סורי, אמיל לחוד, ולפירוק החיזבאללה מנשקו. באל-ג'זירה דווח, כי נושאים אלו עלולים לפגוע בניסיון הרציני ביותר להגיע לפשרה במשבר הפוליטי החמור ביותר שפקד את לבנון מאז מלחמת האזרחים שהתנהלה במדינה בין השנים 1970-1995.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully