וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה: לחמאס אין עתיד אם לא יהפוך למפלגה

רויטרס

3.3.2006 / 16:25

שר החוץ הרוסי קרא לחמאס לעמוד בהסכמים של הפלסטינים עם ישראל. חאלד משעל: שלום אמיתי יהיה אפשרי אם יסתיים הכיבוש

שר החוץ של רוסיה, סרגיי לברוב, אמר היום לפני פגישתו עם המשלחת הרשמית של [[חמאס]], כי לחמאס לא יהיה עתיד אם לא יהפוך למפלגה פוליטית. לברוב אמר, שיש צורך שחמאס יבטיח שהזרוע הצבאית שלו תהפוך לחלק לגיטימי במנגנוני הביטחון הפלסטיניים.

לברוב קרא לחמאס לעמוד בכל ההסכמים הקודמים של הרשות הפלסטינית עם ישראל. "אנו סומכים על חמאס שתתרום למימושם המלא והכולל של כל ההסכמים", אמר לברוב.

לברוב דרש מהעולם סבלנות. "אנו לא מצפים שחמאס תעשה את השינוי בין לילה. זה יהיה תהליך, בתקווה שלא יהיה ארוך כמו שהיה ב[[צפון אירלנד]]". לדבריו, חמאס צריך "להעריך מחדש את תפקידו החדש, משום שאולי לא היה מוכן לכך כשהתקיימו הבחירות". המשלחת בת ששת החברים החלה בפגישותיה במשרד החוץ הרוסי במוסקבה. בצהריים נפגשו חברי המשלחת עם סגן שר החוץ של רוסיה והם עומדים להיפגש עם שר החוץ ועם חברי פרלמנט רוסים

משלחת חמאס, בראשות [[חאלד משעל]], הגיעה הבוקר ל[[מוסקבה]], לביקור בן שישה ימים. משעל, ראש הלשכה המדינית של חמאס, אמר כי הכיבוש הישראלי הוא המכשול העיקרי הניצב בפני השלום, וכי ישראל היא זו שדוחה את יישום "מפת הדרכים". "אנו רוצים להשיג שלום באזור, אך שלום לא יושג לפני הסרת הכיבוש", אמר.

משעל הוסיף, כי חמאס ורוסיה עשויות להגיע להבנה משותפת, לפיה על ישראל לסיים את הכיבוש ולהפסיק את האלימות, ו"אז שלום אמיתי יהיה אפשרי". לדברי משעל, "הכדור נמצא במגרש של ישראל. עליהם להכיר, ראשית, בזכויות הלאומיות של הפלסטינים, ואז נקבע את עמדתנו".

בפתח הביקור אמר משעל, כי "ביקורנו הוא צעד חשוב מאד כדי להשיג פריצת הדרך ביחסה של הקהילה הבינלאומית". לדבריו, "לביקור אין תנאים. נקשיב לעמדת הרוסים ונבהיר את עמדתנו".

מוחמד נזאל, מבכירי הארגון, אמר כי חמאס איתן בסירובו להכיר בישראל. "נושא ההכרה הסתיים. אנחנו לא עומדים להכיר בישראל", אמר לכתבים ברוסיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully