וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צאו להם מהתחתונים

מיכל מירון-שקד

2.3.2006 / 9:48

מיכל מירון-שקד מבקשת להפסיק להתעסק בחיפוש סיפורי שחיתות של המועמדים לראשות הממשלה, ולהתחיל לחשוב מי מהם מתאים להנהגה

צדק צדק תרדוף, זה עכשיו שם המשחק. אם לא שמתם לב, זה מה שאנחנו עושים בימים האחרונים. בלי רחמים, בתיזמונים מפתיעים, בחסות התקשורת כספקית המידע הסודי, אנחנו מחטטים בתחתונים של שלושת האישים העומדים בראשי המפלגות הגדולות. ככל שהמפלגה גדולה יותר, אנחנו חופרים עמוק יותר. הבית של אולמרט, האח של עמיר פרץ, האח של אולמרט ואפילו הגיסה היפהפיה של מני מזוז הסתננה לתמונה: האם במשטרה שומרים לה תפקיד בגלל הייחוס המשפחתי שלה ויופיה יוצא הדופן, או שהיא פשוט מוכשרת?

ובעוד אנחנו בתחתונים, מסביב, בסך הכל, ייהום הסער: שרי אריסון מתכוונת לגייס את ביל קלינטון לערוץ הטלויזיה החדש שלה, אייל ארד תובע מיליון שקל מח"כ צבי הנדל, האבטלה יורדת, סין מתחזקת, בוש מבקר בהודו וקופץ לביקור פתע בפקיסטן, אין מימון ממשלתי להרצפטין, רוקחת פרטית ברחובות מצילה מיוזמתה ועל חשבונה, חיים של חולים סופנייים.

אבל אנחנו, עם העיתונים, עדיין מחטטים בתחתוני המועמדים המובילים. החיטוט מעלה את עיסקת הנדלן של מ"מ ראש הממשלה, שלמזלו מבקר המדינה מזדרז לבדוק תיק תק ומבלי להתמהמה הוא משיב שאין פסול בעיסקת אולמרט-אברמס. החיטוט מעלה שאחיו של אולמרט הסתבך עם נושיו בארץ ומרצה בחו"ל גם על קשריו עם אחיו כדי להשיב כספים עלומים לבעלי חובו. לביבי אגב, יתרון על שני המועמדים הללו: עמדי המוביל שייך לשנה שעברה.

השהיה בתחתונים מעלה עוד שחמישה מיליון שקלים נעלמו ממכון שניהל אלברט פרץ, אחיו של עמיר פרץ. השאלה שטרם הספיקונו לחבוט בה את פרץ היא, האם ידע, האם ידו במועל, האם הסיפור על האובדראפט המתמשך של משפחת פרץ אמור להאיר את ראש המשפחה הזאת באור יותר אטרקטיבי. השאלה שטרם נשאלה היא מה העם רוצה: ראש ממשלה עשיר שעשה לביתו והצליח למכור אותו בכמה מיליוני דולרים, או ראש ממשלה שלא עשה לביתו, ולא הצליח להתעשר ונשאר באוברדראפט ארוך ומתמשך.

מה העם היה רוצה? זו היא השאלה הגדולה. התשובה, אגב, ידועה מראש: העם עייף מהחיטוטים. העם היה שמח לגלות גם מעשים טובים של המתמודדים, לדעת יותר על רשימת ההישגים שלהם. מה עושים הילדים שלהם שלא עזבו את הארץ, מה הם עושים בפנאי שלהם, מה הם יעשו בשבילנו בעניינים שאינם ברומו של עולם, אם, כמובן, נגיע לשם.

אבל השאלה האמיתית היא למה מכוונת אותה יד נעלמה המחטטת באבריהם המוצנעים של המועמדים. האם מגמתה להעמיד את הבוחרים במבחן: מה יקרה אם קדימה שאיבדה את שרון, והצליחה להצמיח את אולמרט, תאבד עכשיו אותו לטובת שחיתות כלשהיא? מה יקרה לנבחרת העבודה אם דמות מנהיגה המטושטשת משהו, תטושטש עוד יותר? אפשר להפסיק למהר להכפיש ולחשוף כל היום. יש חיים גם אחרי הבחירות. תמיד אפשר יהיה להפיל את ראש הממשלה על רקע שערוריה עסיסית. תמיד אפשר יהיה להתחיל מחדש. אבל בינתיים, "העם", לפי הסקרים בכל אופן, מגלה עקביות רבה. הוא כבר בחר. הוא בוחר כל בוקר מחדש, למרות המידע המוזרם מעל ראשו- כי מי לא יודע שבחיים עדיף להיות חכם מאשר צודק. אז צדק לחוד, והחיים לחוד והעיקר- תנו לבחור בשקט. אח"כ נדבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully