וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רק 100 אלף ש"ח הוקצו להסברה על סרטן המעי הגס

2.3.2006 / 9:23

סרטן המעי הגס הוא השני הכי נפוץ בישראל, וגילוי מוקדם שלו מביא לסיכוי של 90% לריפוי. ובכל זאת, התקציב להסברה קטן להפליא

לפני שנה הכריז משרד הבריאות על הקמת תוכנית לאומית חשובה ביותר, שמטרתה לעודד גילוי מוקדם של [[סרטן המעי הגס]]. אתמול, בפתיחת חודש המודעות לסרטן המעי הגס בישראל, התברר שמשרד הבריאות הקצה למסע הסברה להעלאת מודעות הציבור לחשיבות הגילוי המוקדם 100 אלף שקלים בלבד.

באגודה למלחמה בסרטן, הארגון העיקרי בישראל הפועל למניעת [[סרטן]], אומרים שמסע ההסברה הוא חלק מכריע בתוכנית. ואולם, לפי דוברת האגודה, נאוה עינבר, הסכום שהקצה משרד הבריאות, "יאפשר לערוך קמפיין שיימשך בין שבוע לשבוע וחצי, תקופה אשר לכל הדעות אינה מספיקה כדי להטמיע בציבור את המסר". לפי מחיר המחירון, עלות מודעת-עמוד ב"ידיעות אחרונות", למשל, היא 194-162 אלף שקלים. האגודה עצמה מקצה כמיליון שקלים מדי שנה לפעולות שונות שמטרתן עידוד המודעות לסרטן המעי הגס.

לתוכנית הלאומית לגילוי מוקדם של סרטן המעי הגס יש חשיבות רבה. סרטן המעי הגס הוא הסרטן השני בשכיחותו בישראל. לפי נתוני משרד הבריאות, שהוצגו אתמול, בשנה החולפת אובחנו כ-3,230 בני אדם כחולים במחלה, וכמעט 1,290 מתו ממנה. כאשר המחלה מתגלה בשלב מוקדם, סיכויי הריפוי מגיעים לכ-90%.

האבחון המוקדם נעשה באמצעות בדיקה לגילוי דם בצואה. מסקר שהזמינה האגודה עולה כי 77% מהציבור היו מבקשים מהרופא לבצע את הבדיקה, לו היו יודעים על קיומה.

התוכנית הלאומית אמורה לפעול במתכונת דומה לתוכנית הלאומית לזימון נשים לבדיקות ממוגרפיה לאבחון מוקדם של [[סרטן השד]]. במסגרת התוכנית, התבקשו קופות החולים לזמן את כל בני ה-50 עד 74 כדי לבצע את הבדיקה לאיתור מוקדם.

ממשרד הבריאות נמסר שחל קיצוץ תקציבי "חד ביותר, כולל בתקציב ההסברה, ולכן השתתף השנה משרד הבריאות בתקציב קטן יותר מהמתוכנן בקמפיין המעי הגס, בתקווה כי בשנים הקרובות יוכל להגדיל את חלקו. רק כדי לסבר את האוזן, תקציב ההסברה של משרד הבריאות ל-2006 מגיע לכ-1.5 מיליון שקלים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully