וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נציג האו"ם: יש צורך ברשות פלסטינית מתפקדת

רויטרס

28.2.2006 / 23:13

שליח האו"ם למזרח התיכון, אלוורו דה סוטו, אמר כי עצירת הסיוע לרשות הפלסטינית עשויה להתפרש כעונש לעם הפלסטיני על בחירתו

שליח האו"ם לתהליך השלום במזרח התיכון, אלוורו דה סוטו, אמר היום בדיון במועצת הביטחון של האו"ם, כי הפסקת הסיוע לרשות הפלסטינית עוד לפני השבעת ממשלת החמאס, עלולה לגרום לתוצאות הרסניות לאזור כולו. לדבריו, רשות פלסטינית מתפקדת הינה אבן יסוד להקמת מדינה פלסטינית, ולקריסתה יהיו השלכות מסוכנות רבות.

דה סוטו אמר עוד, כי למרות שזכותן של ישראל והרשות הפלסטינית לקבוע את המדיניות שלהן, לקהילה הבינלאומית תפקיד חשוב בהנחיית שני הצדדים לקבל את ההחלטות הנכונות בדרך להשגת שתי מדינות בדרכי שלום.

הרשות הפלסטינית תלויה בסיוע הבינלאומי, המגיע לסכום של מיליארד דולר בשנה. ממשלת ישראל הפסיקה את העברת תשלומי המיסים שהיא גובה עבור הרשות. האיחוד האירופי הציע לרשות 142 מיליון דולר כסיוע חד פעמי, ובכירי החמאס אמרו היום כי איראן תשלים את הסכום שיקוצץ מהסיוע לרשות.

דה סוטו אמר עוד כי על הקהילה הבינלאומית לקחת בחשבון שעצירת הסיוע הכלכלי לרשות עוד לפני הרכבת ממשלת החמאס עשויה להתפרש על ידי הפלסטינים והמדינות הערביות כעונש לעם הפלסטיני על האופן בו הצביעו בבחירות שהתקיימו ברשות בסוף ינואר. לדבריו, יש לזכור שהרשות הפלסטינית היא לא גוף שניתן להדליק ולכבות לפי הצורך. "אם יופסק הסיוע הכלכלי לרשות, הפלסטינים יאבדו את הבסיס הכלכלי שלהם ואת השירותים החברתיים, ו-140 אלף עובדי הרשות הפלסטינית ומשפחותיהם יאבדו את מקור פרנסתן.

דה סוטו סרב להתייחס לשאלה האם ההצעה האיראנית לסיוע לפלסטינים עלולה לגרום לחמאס לשמור על מדיניותו המוצהרת נגד ישראל. גורמי סיוע מערביים התנו את המשך הסיוע לרשות הפלסטינית בהכרה בזכות ישראל להתקיים מצד החמאס והתפרקות הארגון מנשק.

שגריר ארה"ב באו"ם, ג'ון בולטון, אמר בתגובה כי קבלת סיוע מאיראן, אותה כינה "ככל הנראה המדינה מממנת הטרור מספר אחת בעולם" אינה הדרך הנכונה עבור הרשות הפלסטינית, על פי השקפת וושינגטון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully