וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר: תשומת ליבו של עובד מוסטת כל 3 דקות

28.2.2006 / 16:14

סביבת העבודה רוויה במקורות הפרעה, שפוגעים בקשב ובריכוז, ומביאים ליצירת גודש של מידע. התוצאות עלולות להיות הרסניות

תשומת ליבו של עובד ממוצע מוסטת כל שלוש דקות בממוצע, אלו הממצאים שהציגה פרופ' גלוריה מרק, חוקרת מאוניברסיטת קליפורניה, בהרצאה באוניברסיטת חיפה. "אורך הזמן הממוצע שעובד יכול להקדיש להתרכזות בנושא מסוים, קצרה מאורכו של שיר המושמע ברדיו", אמרה פרופ' מרק. "חלק מההפרעות הן באותו נושא בו עוסק העובד ממילא, אבל גם אם אוספים את נושאי העיסוק השונים, עובדים מצליחים להקדיש רצף בלתי מופסק לנושא אחד שאורכו הממוצע איננו עולה על 12 דקות".

סביבת העבודה המודרנית רוויה במקורות הפרעה כמו טלפונים, טלפונים ניידים, דואר אלקטרוני, ביפרים ועוד. פרופ' מרק הסבירה, שלאחר הפרעה המפסיקה את רצף העיסוק בנושא ספציפי, העובד פונה לטפל בנושא עיסוק אחר, לפני שהוא חוזר לעסוק במה שעסק בטרם ההפרעה. "יש הפרעות מועילות ויש הפרעות מזיקות וחלקן אפילו מבורך, אך חלקן הגדול של ההפרעות פוגע בקשב ובריכוז ותוצאותיהן הרסניות. נוצר גודש של מידע, לחץ ותוצרים לא פונקציונאליים אחרים".

בהרצאה, שעסקה בהפרעות והפסקות ברצף העבודה אותה חווים עובדי משרד כמו עובדי בנקים ומשרדי הנדסה, המליצה פרופ' מרק לפתח שיטות עבודה ומערכות מידע העשויות למזער את רמת ההפרעה מבלי להקטין את רמת הקשר החברתי והזמינות של עובדים לעמיתיהם, לקוחותיהם והארגונים בהם הם עובדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully