וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראשי רע"מ-תע"ל ייפגשו עם הניה בשבוע הבא

28.2.2006 / 15:34

ועדת הבחירות דחתה את הבקשות לפסול הרשימה. ח"כ טיבי אמר בדיון בוועדה כי הוא וראש הרשימה, צרצור, יפגשו עם מנהיג חמאס

ח"כ אחמד טיבי, הממוקם במקום השני ברשימת רע"מ-תע"ל, אמר היום כי בכוונתו ובכוונת ראש הרשימה, אברהים צרצור, להיפגש עם ראש הממשלה הפלסטיני החדש מטעם חמאס, אסמאעיל הניה, בשבוע הבא. טיבי הופיע הבוקר בדיון בוועדת הבחירות המרכזית על בקשת הליכוד לפסול את סיעת רע"מ-תע"ל והעומד בראשה, השייח איברהים צרצור, מהשתתפות בבחירות לכנסת ה-17. בתום הדיון החליטו חברי הוועדה ברוב של 18 תומכים מול 16 מתנגדים שלא לפסול את התנועה.

צרצור הכחיש שחברי הרשימה מעוניינים להקים מדינה איסלאמית בישראל ואמר, כי הוא קורא לנסיגה ישראלית מהשטחים והקמת מדינה פלסטינית לצדה.

טיבי אמר עוד בדיון, כי ישנו כשל לוגי בהגדרת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית. לדבריו, במדינה דמוקרטית מעניקים שיוויון לכל האזרחים, ובמדינה יהודית מעדיפים אנשים על רקע אתני. טיבי הוסיף ואמר "אתם לא יכולים לפגוע בכל מערכת בחירות בייצוג האותנטי של הציבור הערבי באמצעות בקשות פסילה". יו"ר הוועדה, השופטת דורית ביניש, הורתה לפעיל הימין, ברוך מרזל, לצאת מאולם הדיונים.

ממפלגת "ישראל ביתנו" נמסר בתגובה לדבריו של טיבי, כי "הכשל הלוגי היחידי במציאות הישראלית, הוא לאפשר לאנשים כמו טיבי, שאינם מאמינים בערכיה של ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית, להיבחר מטעמה ולדבר בשמה".

בקשות הפסילה הוגשו על ידי סיעת הליכוד, סיעת האיחוד הלאומי-מפד"ל, ברוך מרזל ותנועת "הקו הציוני". בנימוקי בקשת הפסילה שהגישה הליכוד נאמר, כי "בפנינו רשימה שמטרותיה המוצהרות, מפי ראש הרשימה במסיבת עיתונאים, שלילת קיומה של ישראל על ידי תמיכה בארגון הטרור של החמאס".

יו"ר מטה הבחירות של הליכוד, גדעון סער, אמר בעקבות דחיית בקשת המפלגה, כי ההחלטה היא "טעות חמורה לאחר שגם היום הבהירו נציגי רע"מ-תע"ל בהופיעם בפני הוועדה, כי הם שוללים את קיומה של מדינת ישראל כמדינה יהודית וטענו שחמאס והחיזבאללה אינם ארגוני טרור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully