וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חתן פרס נובל לכלכלה תומך בפרץ

רותי סיני

28.2.2006 / 15:11

פרופ' אמרטייה סן שיבח את המחויבות של פרץ לרווחת העובדים בישראל, להקלת העוני, לצדק חברתי ולשגשוג כלכלי

הפרופ' אמרטייה סן, חתן [[פרס נובל]] לכלכלה, הביע תמיכה פומבית במועמדותו של יו"ר מפלגת העבודה, ח"כ עמיר פרץ, לראשות הממשלה. "אני מצטרף לרבים אחרים ומאחל לך הצלחה שמאוד מגיעה לך בבחירות הקרבות בסוף מרץ", כתב סן לפרץ לפני כשבועיים, "זהו רגע מכריע לא רק בהיסטוריה של ישראל, אלא גם של העולם. הרבה תלוי בתוצאה טובה בבחירות שלכם. אני משגר אליך את ברכותי החמות והכנות ביותר להצלחה מדהימה".

סן, יליד הודו, זכה בפרס נובל לכלכלה ב-1998 על מחקריו בנושא אי-שוויון כלכלי, רעב ועוני. הוא פרופסור לכלכלה ופילוסופיה באוניברסיטת הרווארד. בנימוקים להענקת הפרס ציינה הוועדה שסן "החייה את הממד המוסרי בדיונים בבעיות כלכליות חיוניות באמצעות שילוב של כלים מתחום הכלכלה והפילוסופיה".

במכתב ששיגר לפרץ לפני כשבועיים שיבח סן את המחויבות של פרץ לרווחת העובדים בישראל, להקלת העוני, לצדק חברתי ולשגשוג כלכלי. "מחויבויות אלה מרשימות ביותר", כתב. סן גם סייע למטה התכנון של העבודה בניסוח המצע הכלכלי-חברתי. הקשר בין סן לבין המטה, בראשות עו"ד יובל אלבשן, נעשה על ידי הד"ר אבנר בן זקן, היסטוריון של המדעים בהרווארד וחברו של סן. לבקשת בן זקן, נשלחו לסן ראיונות ונאומים של פרץ בתרגום לאנגלית.

סן הציע הצעות על קצב העלאת שכר המינימום ובחן את התוכניות שהכין המטה להקמת מינהלת לאכיפת חוקי עבודה. לדעתו, יש להפריד את אכיפת החוק להטרדה מינית מאכיפת שאר חוקי המגן. הוא גם הציע הצעות לגבי התוכנית החלופית שמכין המטה לוויסקונסין.

במכתב לסן ציין פרץ, כי הוא מותקף לעתים על כך ששאיפתו לסגירת פערים חברתיים מסכנת את כלכלת השוק החופשי ובתגובה הוא נוהג לצטט ממשנתו של סן, המוכיחה שאין סתירה בין הדברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully