וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת הבחירות דנה בפסילת רע"מ-תע"ל

28.2.2006 / 12:50

לוועדה הוגשו ארבע עתירות לפסול את הרשימה, בשל קריאתו לכאורה של השייח' איברהים סרסור להקים משטר איסלאמי בישראל

ועדת הבחירות המרכזית דנה כעת בארבע עתירות שהוגשו לה בדרישה לפסול את סיעת רע"מ-תע"ל והעומד בראשה, השייח איברהים סרסור, מהשתתפות בבחירות לכנסת ה-17. בקשות הפסילה הוגשו על ידי סיעת הליכוד, סיעת האיחוד הלאומי-מפד"ל, ברוך מרזל ותנועת "הקו הציוני".

בנימוקי בקשת הפסילה שהגיש הליכוד נאמר כי "בפנינו רשימה שמטרותיה המוצהרות, מפי ראש הרשימה במסיבת עיתונאים, שלילת קיומה של ישראל על ידי תמיכה בארגון הטרור של החמאס". היועץ המשפטי לממשלה, [[מני מזוז]], מתנגד לבקשה לפסול את הרשימה. בהודעה שהעבירה בשמו הממונה על ענייני בג"צים בפרקליטות המדינה, דנה בריסקמן, היא ציינה כי יש לדחות את בקשות הפסילה משום ש"לא הונחה תשתית ראייתית מספקת לביסוס עילה לפסילתם של הרשימה או של המועמד מהתמודדות בבחירות".

בתשובה שהגיש השייח סרסור לוועדת הבחירות נאמר, כי הבקשות שהגישו מפלגות הימין "מסתמכות רובן ככולן על דיווח עיתונאי בלתי מדויק בעליל" של אתר "וויינט" ממסיבת העיתונאים שערכו ראשי הרשימה בנצרת, לפני כשבועיים. העתירות הוגשו בעקבות הפרסום, ממנו השתמע כי איברהים סרסור מבקש להקים מדינה הלכה איסלאמית בישראל.

"בניגוד למה שפורסם בחלק מהתקשורת העברית, מר סרסור אינו דוגל בהקמת מדינה איסלאמית בישראל, או בכינונו של משטר חליפות במדינה", נכתב בבקשת הדחייה שהגיש לוועדת הבחירות עו"ד מרואן דלאל מארגון עדאלה בשם סרסור, "חוסר הדיוק של שני המקורות התקשורתיים המוזכרים אינו מפתיע. למצער, מדובר בתופעה רווחת בקרב עיתונאים בישראל". עו"ד דלאל הדגיש, כי רשימת רע"מ דוגלת בשוויון זכויות לאזרחים הערבים בישראל, ברמת הפרט ובמישור הקבוצתי.

בתצהיר שצירף צרצור לתשובה הוא כתב: "יובהר מיד, כי הסיקור באותה תקשורת לתכנים שנאמרו במסיבת העיתונאים הנ"ל הדהימו וזיעזעו אותי. למען הסר כל ספק, איני בעד הקמת מדינה מוסלמית, או משטר חליפות במדינת ישראל. אכן, אימוץ מצע כזה במדינת ישראל כרוך בתמימות ואף בטיפשות לא מבוטלות". הדיון בבקשת הפסילה ובתגובה יתקיים ב-22 בחודש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully