וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טיבי יכול לישון בשקט

נתנאל גלרנטר

28.2.2006 / 10:44

נתנאל גלרנטר לא מבין את ההמולה הרבה סביב הבחירות בבליך, ותוהה האם מדגם שמעניק לירוקים 8 מנדטים ראוי להתייחסות רצינית

שמעתם את תוצאות המדגם? עושה רושם שהאיום הדמוגרפי שרבים כל כך מפחדים ממנו עומד להפוך מאיום למציאות! אחמד טיבי מתעתד להיות ראש הממשלה הערבי הראשון של מדינת ישראל! כל זה לפחות על פי בחירות הדמה שנערכו בבית הספר בג'לג'וליה.

לא ממש מדאיג אתכם? ואם תקראו ידיעה על כך שאלי ישי עומד להיות ראש הממשלה הבא בעקבות מדגם שנערך בישיבה בבני ברק? האם טומי לפיד יחטוף התקף לב מרב בהלה?

כפי ששני מדגמי הבחירות הלא ממש מייצגים הללו, לא מטרידים את מנוחתכם, כך גם בחירות הדמה בתיכון 'בליך' ברמת גן לא ממש אמורות להטריד אתכם, וכמובן שלא לתפוס כותרות בשעה שישנם דברים מציאותיים וחשובים הרבה יותר.

ובכלל, האם מישהו היה מתייחס ברצינות לסקר רגיל שמעניק למפלגת 'הירוקים' שמונה מנדטים? סביר להניח שלא ממש. כל מדגם שמעניק שמונה מנדטים למפלגה שספק אם תגיע לרבע מנדט, אינו מצביע על שום מגמה אמיתית, ולא ראוי להתייחסות יותר מאשר בחירות למועצת תלמידים.

ומה עם הבחירות שהתקיימו במכללת אורט בירושלים? במדגם הזה השתתפו אנשים בעלי זכות בחירה ולמרות זאת ההתייחסות אליו לא היתה רבה במיוחד. עושה רושם שתוצאות תלושות מן המציאות שהצביעו על "ישראל ביתנו" כמפלגה הגדולה ביותר בכנסת הבאה גרמו להתעלמות די מוחלטת מאותו מדגם.

כרגע, מצב בו 'הירוקים' יקבלו שמונה מנדטים, אינו מציאותי יותר ממצב בו הנשיא יטיל על ליברמן את מלאכת הרכבת הממשלה, ובכל זאת – עושה רושם שליברמן, ברשלנות בולטת, לא ממש מוטרד מהנושא, ואפילו לא חושב אלו מפלגות הוא מתכוון לצרף לממשלה שיקים.

ראשי שינוי שצהלו אתמול על כך שבערך 60 נערים חסרי זכות הצבעה בבחירות המתקרבות, הצביעו לטובתם בבחירות המדומות, נראו מגוחכים. גם אם "הצעירים חוזרים לשינוי", הם יצטרכו להישאר שם עוד ארבע שנים לפחות כדי ששינוי אולי תעבור את אחוז החסימה בבחירות שייערכו בזמן הזה. בכנסת הקרובה הם לא יישבו כמעט בוודאות.

לעומת ההתייחסות המטופשת של שינוי למדגם בתיכון 'בליך', במפלגות הערביות שלא הורשו להשתתף במדגם (עובדה שמצביעה בפני עצמה על אמינותו), לא התקיימו ישיבות חירום ולא נשקלה פנייה לבג"ץ. אולי כדאי שכמה מהפוליטיקאים שבזבזו את זמנם וחזרו לתיכון ילמדו משהו מחבריהם לעבודה.

עושה רושם שהחיבה המופרזת של הישראלים לסקרים ומדגמים היא זו שגורמת להם לקפוץ על כל מדגם, גם אם ברור לכולם כי הוא לא משקף כלום. מה כל כך מיוחד בתיכון 'בליך' שלמרות התוצאות המגוחכות במדגם הדמה שלו, הוא זכה לתשומת לב רבה כל ולכותרות ראשיות? באמת שום דבר.

אם אחמד טיבי ישן בשקט אחרי שבצורה גזענית נפסל מלהתמודד בבחירות הדמה ב'בליך', גם במפלגת העבודה, שם התעצבנו בצורה מוגזמת מהתוצאות, יכולים להירגע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully