וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום משפחה שמח?

מיכל מירון-שקד

28.2.2006 / 9:45

מיכל מירון-שקד עם כמה נושאים שבהם לא ידובר ביום המשפחה הזה. הפוליטיקאים שלנו אוהבים לדבר על העוני, אבל לא להתמודד

היום נחגוג את יום המשפחה. אני מבטיחה לכם, שלא תשמעו את הפוליטיקאים ממהרים לדבר על ערכי המשפחה לשנת 2006. הם לא ידברו על עושר ועוני, הם לא ידברו על הבושה של אבות פושטי רגל, הם לא ידברו על הגברים השיכורים היורים בבנות זוגן. היום נחגוג פה את יום המשפחה, אבל לא נדבר על משפחות,

משפחות זה נושא טעון מדי. ביום המשפחה הזה, הפוליטיקאים שלנו ואנחנו, נמשיך להיות צבועים וחלקלקים, נמשיך להעמיד פנים שזה פוליטקלי קורט להיות עניים, אבל לא לדבר על זה. העוני הוא IN ביום הזה. שתי תוכניות טלויזיה כבר מטרטרטרות לנו מספר ימים באוזן: אם שמוכרת כליה כדי לפרנס את בנה, ילד חולה סרטן שהתרומות לניתוח שלו נשדדו מהוריו. התקשורת מבינה מה שהפוליטיקאים עוד לא: העוני הוא נושא חם. לפני הבחירות הוא אפילו סקסי.

היום הפוליטיקאים יעדיפו לספר לנו על הנתונים שמפיצה כל שנה האגודה למשפחה חדשה, שכן ריח של חדשנות וליברליות נודף מהם: כך וכך חד הוריות, כך וכך הומואים ולסביות. כך וכך משפחות בלתי-רגילות. היום לא תשמעו אף פוליטיקאי פונה אל המשפחות הרגילות ומנסה לשכנע אותן להצביע בשבילו. היום המשפחה הרגילה היא בעייתית. יש לה קצת פחות כסף, קצת פחות נחת רוח, קצת פחות כדאי לפנות אליה, דווקא ביום המשפחה.

כן, כן, הצביעות חוגגת כאן. הנה דוגמה נפלאה מ-24 השעות האחרונות. עוד נושא שאף פוליטיקאי לא ידבר איתנו עליו הבוקר: אנחנו רודפים אותם, מכים אותם, מגרשים אותם, את העובדים הזרים, כמובן. עושים להם את המוות עד שהם מתים ואז, או-אז, אנחנו משתלטים על האיברים שלהם ומחיים עשרה משלנו.

כבד לזה, לב לזה, רשתית לזה. קרנית לזה. הרופאים ביקשו מאשתו של עובד תאילנדי זר, טוואל ליפא, שתתרום את אבריו כדי להציל חיים. היא ניאותה מייד. בשמונה השנים האחרונות תרמו עשרה עובדים זרים את אבריהם כדי להציל את חיינו. גם על העובדים הזרים ועל משפחותיהם לא תשמעו את הפוליטיקאים מדברים ביום המשפחה. למה להסתבך? למה להתלכלך אם אפשר להתחמק? למה להזכיר משפחה אם זה כולל ילד שלא התגייס וילדה לסבית? למה להגיד משפחה, אם היה קרע במשפחה הזאת? למה לא להרוויח זמן במקום, לדבר גם הבוקר על החמאס, להגיד לאבו מאזן שהוא כבר לא רלבנטי.

הנה כמה נושאים שלא תשמעו את הפוליטיקאים מדברים עליהם היום: בעושר ובעוני, באינטימיות, בפתיחות. בעובדים זרים, בתרומות איברים. ברצח נשים ע"י בני זוגן. העוני הוא סקסי - ההתמודדות איתו פחות, הרבה פחות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully