וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחמדינג'אד כיכב בפסטיבל בובות ענק גרמני

28.2.2006 / 0:00

שבוע של חגיגות ותחפושות מטופשות הגיעה לשיאו בערי גרמניה, עם מצעד הבובות המרחפות. אחת מהן עיצבה את נשיא איראן כטיל

בובת ענק של נשיא איראן, [[מחמוד אחמנדינג'אד]], בצורת טיל, כשרשת של האו"ם רודפת אחריו במרחק לא-גדול מאחוריו, היתה אחת מכוכבות הקרנבל שכבש את ערי גרמניה אתמול. למעשה, גביע העולם בכדורגל, שגרמניה תארח בקרוב מאוד היה הנושא הנבחר לקרנבל, אבל גם משבר שפעת העופות המאיים על אירופה זכה להתייחסות משועשעת.

בסוכנות AFP דווח, כי מצעד בובות הענק אתמול היה נקודת השיא בשבוע של חגיגות, בהן הגרמנים נוהגים לפרוע את שערם, ללבוש תחפושות מטופשות ולצרוך כמויות מסחריות של ממתקים ובירה. מיליון גרמנים השתתפו בו רק בקלן, אחת הערים, גברו על מזג אוויר מקפיא וצעדו את כל שבע הקילומטרים של המצעד כדי לצפות ב-96 בובות הענק. המצעד החל, כבכל שנה, בשעה 11:11 בדיוק.

"הקרנבל הוא חלק מהחיים, הוא כמו לאכול ולשתות. אסור לפספס קרנבל, אפילו בגשם ובשלג", אמרה ג'יזלה גהלן, 66, אחת מרבבות החוגגים. גם בדסלדרוף ומיינץ, הערים הסמוכות, צעדו מאות אלפי חוגגים.

ציפורים מחוסנות ומגרש כדורגל

בין התחפושות המטופשות היו כמה חוגגים שלבשו מסכות מנתחים ומה שנראה כחליפות הגנה כימיות, עם המילים "אני אשרוד את H5N1", כדי להשתעשע על חשבון הזן הקטלני של [[שפעת העופות]], ועל האמצעים החמורים שנוקטת כנגדה גרמניה. אדם אחר לבש תחפושת של ציפור עם השלט המרגיע "זה בסדר, אני מחוסן".

רוב מי שלא רצו להשקיע כל כך הרבה בתחפושת לבשו את מדי הקבוצות החביבות עליהן, לקראת גביע העולם בכדורגל. אחרים לבשו כובעים שעוצבו ככדורי-רגל. וולפראם טגן, חוגג בן 46 מקלן, הלך צעד אחד קדימה והתחפש למגרש כדורגל.

מהבובות המרחפות הומטרו [[שוקולד]]ים וסוכריות על הקהל החוגג, והתזמורות שצעדו איתן ניגנו בעליצות – גם אם לא תמיד לפי הקצב. הקרנבל הוא מסורת שנולדה באיזורים הקתוליים במערב ובדרום גרמניה, כחגיגה לפני צום הלנט, אבל הם אומצו במהירה גם בערים נוספות בצפון ובמזרח. בברלין, לדוגמא, צעדו חצי מיליון אנשים היום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully