וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן החלה בניסויים לקראת העשרת אורניום

רויטרס

27.2.2006 / 21:11

בדו"ח פקחי האו"ם שהוגש היום לבראדעי נכתב, כי שלוש שנות חקירת האו"ם לא העלו תשובה בשאר לכוונות פיתוח הגרעין האיראני

שלוש שנות חקירה של ה[[או"ם]] לא העלו תשובה באשר לשאלה האם מטרת הגרעין האיראני היא אכן למטרות אזרחיות. זאת, בשל שיתוף הפעולה החלקי של [[איראן]] עם הפקחים. כך עולה מדו"ח סודי של פקחי האו"ם לאיראן.

הדו"ח שהוגש למזכ"ל הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית, מוחמד אל-בראדעי, פורסם בין חברי סבא"א לפני כשבוע בפגישה שפתחה את הדרך בפני החלטת מועצת הביטחון של האו"ם לשקול פעולה נגד תכנית הגרעין האיראנית.

"העובדה כי אי-הבהירויות בנוגע לטבעה וגודלה של תוכנית הגרעין האיראנית עדיין לא הוסרו לאחר שלוש שנות בדיקה היא מצערת, ומהווה מקור לדאגה", נכתב בדו"ח. "על מנת להבהיר את אי הבהירויות האלו, אנו זקוקים לשקיפות איראנית. ללא שקיפות מלאה, היכולת של הפקחים לשחזר את היסטורית הגרעין האיראני ולאשר כי איראן עמדה בכל התחייבויותיה, תהיה מוגבלת ביותר. והשאלות על כיוון התכנית הגרעינית, בעבר ובהווה, ימשיכו לעלות".

עוד מצוין בדו"ח, כי איראן החלה ניסויים ב-20 צנטריפוגות במפעל העשרת האורניום הניסיוני שלה בנטאנז. בנוסף, שיפוצים נרחבים נעשים במתקן, על מנת להתאים אותו להעשרת דלק גרעיני. לפי הדו"ח, הניסויים בצנטריפוגות החלו ב-22 בפברואר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully