וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חליפה השומרת על לחץ דם תציל יולדות

רויטרס

27.2.2006 / 20:24

מדענים לרפואת היריון פיתחו חליפה קלה לשימוש, שתסייע להציל את חייהן של אלפי יולדות בשנה, רובן במדינות העולם השלישי

מדענים עיצבו חליפה קלה, הניתנת לשימוש רב-פעמי, שתוכל לסייע להציל את חייהן של אלפי נשים במדינות [[העולם השלישי]], בהן תמותת אמהות בזמן הלידה עודנה גבוהה. החליפה, הדומה בצורתה לחלק מחליפת צלילה, שומרת על זרימת דם תקינה לאיברים החיוניים של האישה, גם אם היא סובלת מאיבוד דם מסיבי בעת הלידה.

בניסוי ראשון, שנערך בהשתתפות 364 נשים במצריים, החליפה הצמודה סופגת הזעזועים, המכונה NASG (Non-pneumatic, anti-Shock Garment) הקטינה את מקרי המוות והמחלות הקשות ב-69%. "אלו תוצאות דרמטיות, במיוחד בהתחשב בכך שכל אחת יכולה להשתמש ב-NASG בקלות. אין צורך בהכשרה רפואית", אמרה ראש צוות המחקר, סו-אלן מילר, מומחית לרפואת [[הריון]] באוניברסיטת קליפורניה.

דימום כבד הוא הסיבה העיקרית למות יולדות. כ-30% מ-500,000 היולדות המתות מדי שנה סובלות ממנו. רובן המכריע מתגוררות בארצות עניות. בארצות הללו, מרבית הלידות נערכות בבית, לרוב ללא סיוע רפואי. בזמן דימום כזה במהלך לידה הדם נצבר ברגליים, ואספקת החמצן למוח, ללב ולריאות מתמעטת במידה מסוכנת.

החליפה, הבנויה מחמישה חלקים המתחברים בוולקרו (סקוץ'), דוחפת את הדם חזרה לחלק העליון של הגוף, ולאיברים החיוניים. היא מעוצבת כך שתחזיק את היולדת בחיים עד שתגיע לטיפול רפואי בבית חולים. מילר וצוותה אמרו כי דקות מעטות לאחר שה-NASG הולבשה על נשים שהתעלפו בזמן [[לידה]], הן חזרו להכרתן והמדדים הרפואיים שלהן חזרו לתחום הנורמלי.

החוקרים, שממצאיהם התפרסמו באתר האינטרנט של המגזין הבריטי לרפואת היריון וגניקולוגיה, בדקו את החליפה על 206 נשים שהחלו לדמם בלידה, והשוו את התוצאות ל-159 נשים שקיבלו את הטיפול הרגיל לדימומים. הם גילו כי נשים שהולבשו בחליפה איבדו חצי מהדם, בממוצע, בהשוואה לאחרות.

"במהלך המחקר, כמה נשים שנראו לסובבים אותן כמתות, ללא לחץ דם ודופק, הושבו לחיים. הן נותרו בחיים במשך המתנה של עד יומיים למנת דם מתאימה", אמרה מילר בהצהרה שפירסמה. כעת החוקרים מבקשים לבחון את החליפה על מספר נשים גדול יותר, בתקווה שהיא תוכל להציל אלפי חיים בשנים הבאות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully