וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפעל מילובן קיבל אישור להזרים שפכים לים

27.2.2006 / 19:39

לאחר שנציב המים אסר על המפעל לזהם את נחל נעמן, ועדת ההיתרים אישרה הזרמתם לים, למרות שהשפכים כנראה יוזרמו דרך הנחל

ועדת היתרי הזרמה לים אישרה היום למפעל מילובן, הסמוך לעכו, להזרים את שפכי התעשייה שלו לים התיכון. זאת לאחר שנציב המים אסר על המפעל להזרים את ה[[שפכים]] לנחל נעמן.

ערעוריו של מפעל מילובן לבית המשפט המחוזי נגד איסור הזרמת השפכים נדחו פעם אחר פעם, לאחר שבית המשפט קבע כי על המפעל להפסיק את הזרמתם. גם החלטתו האחרונה של שופט בית המשפט המחוזי בחיפה, יצחק כהן, שהתקבלה בשבוע שעבר, דחתה את ערעורו של המפעל, וקבעה כי יש לעצור את הזרמת השפכים עד ל-12 במרץ, ללא כל עיכוב נוסף. נציב המים, אליו פנתה הנהלת "מילובן", קבע גם הוא כי לא יאפשר למפעל להזרים שפכיו לנחל.

מול ישיבת הוועדה בהיום, במלון באזל בתל אביב, הפגינו פעילי איכות סביבה רבים. עזר פישלר, רכז עמותת "צלול" בחיפה והצפון, טען כי המפעל ממשיך לזהם את הנחל, תוך שימוש בטענות סרק של סגירת המפעל ופיטורי העובדים. לדברי העמותה, "כל ניסיונות עיכוב ביצוע הצו, המורה על הפסקת ההזרמה, נועדו להמשיך ולהרוויח זמן וכסף על חשבון הסביבה והציבור".

"מה שמבקש כעת המפעל לעשות הוא להעביר את הזיהום ממקום אחד למשנהו, כלומר להעבירו מהנחל, שנסגר בפניו לאחרונה, לים הגדול והפתוח", אמרה עו"ד שירלי בבאי מעמותת "[[אדם טבע ודין]]". היא כתבה, בנוסף, לוועדה כי אין לה "סמכות לדון בנושא הזרמה לים באמצעות נחל הנעמן או נחל החילזון, לאחר שנציב המים סירב לבקשת המפעל לקבל היתר כזה. מתן היתר הזרמה לים יהא בלתי חוקי, חורג מסמכות, חסר סבירות באורח קיצוני וחוטא לחובות הוועדה כלפי הציבור הרחב כפי שהטיל עליה החוק". אולם הוועדה, כאמור, אישרה את הזרמת השפכים לים, למרות שלא ברור אם היא תעשה באמצעות מיכליות או תוך שימוש בנחלים.

בתגובה להחלטה היום מסרה עו"ד בבאי, כי "ריח מסריח" עולה ממנה. "לא ברור איך יו"ר הוועדה, ד"ר יוסי עינבר, נותן היתר הזרמה לים למפעל אשר ארבעה שופטים קבעו שהוא לא מפסיק לזהם ושצריך להפסיק את הזרמת השפכים, ולא ברור בדיוק איך המפעל יזרים את קולחיו לים. הוחמצה כאן הזדמנות לשקם את חופי עכו שסובלים בשנים האחרונות מהזרמת שפכים בלתי פוסקת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully